Jak to chodí v redakci, aneb proč jsme podpořili knížku o PR
Jak to chodí v redakci, aneb proč jsme podpořili knížku o PR
Martin Frýdl, Executive Partner
2. února 2020
Náš první krok u nového klienta proto bývá na první pohled triviální školení „Jak to funguje v redakci“. Pro lidi sedící proti nám je obrovské překvapení dozvědět se, jak novinář pracuje, jaké informace chce a proč. A jaké informace ho naopak vůbec nezajímají.
Spousta manažerů má totiž dojem, že média jsou servis, který dychtivě čeká, až jim pošleme informace. A když je informace nezajímavá, úkolem agentury je „nějak ji do médií dostat“. Je to někdy sisyfovský úkol klientům vysvětlit, že podstatou naší práce není nabízet novinářům témata, která jejich čtenáře nezajímají (třeba že „slavíme již rok a 233 dnů na českém trhu“). A naopak vysvětlit, že je nutné nacházet témata, která lidé chtějí číst – protože to je jediné měřítko, proč by si je od nás měl novinář „koupit“.
Lidé mimo média mívají pocit, že jsou zákazníky novinářů. Nechápou, že zákazníkem jsou naopak média a my jim musíme nabídnout přesně takový produkt, který potřebují. Otočit tohle vnímání bývá dlouhý a bolestný proces. Kniha pod titulem P.R. ciny, kterou vydal bývalý novinář a odborník na komunikaci Bohuslav Bohuněk, v tom určitě pomůže. Měli by ji číst nejen lidé pracující v PR, studující tohoto oboru, ale také každý manažer, který s médii jakkoliv přichází do styku. A koneckonců i široká veřejnost. Protože pomůže každému, kdo o to má zájem, pochopit, jak v praxi fungují média. A to všichni v této zemi potřebujeme. Proto jsme vydání knihy jako hlavní partner podpořili
SDÍLÍME S VÁMI
NAŠE NÁZORY A KNOW-HOW
Autorizace: Dají nám to přečíst?
Autorizace rozhovoru klienta s novinářem. Vyžadovat ji nebo ne, když většina velkých médií autorizaci ve svých profesionálních kodexech zakazuje?
„Reklama zadarmo“: Hledáme témata
Jsou zadavatelé, kteří si myslí, že public relations je reklama skoro zadarmo. Tedy, že řeknou „přineste mi kampaň a já vám povím, jestli se mně líbí.“.
Cool tiskovka? Uděláme ji na poli!
Jedním z těžkých úkolů je klientům vysvětlovat, jak kontraproduktivní je, když prostor pro tiskovku bude co nejvíc „cool a in-line“ s marketingovým positioningem.
Tisková zpráva: pecka nebo k ničemu?
Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj.
Ohlédnutí do doby PRavěké
25 let? To je tak dávno, že jsem spoustu věcí už úplně zapomněla. Ale podstata práce se asi nemění. Největší rozdíl byl v používání technologií.
Home office? Samozřejmě!
V poslední době se hodně diskutuje o regulaci práce z domova. Od úhrady údajných nákladů zaměstnance až po věci jako pojištění. Stát zase hodlá regulovat něco, co už dávno funguje ke spokojenosti všech stran i bez něj.
Nabízíme „Exkluzivní rozhovor“
Typická situace: do ČR přijíždí vysoce postavený manažer klienta. A chce dát do médií několik rozhovorů. Jak na to? Za prvé si musíte vybrat tituly.
Média jsou objektivní. Nebo ne?
Fakt, že řada výstupů v médiích není objektivních, je jasný. Důvody jsou různé. Na prvním místě je to tak, že média jsou „hlídacími psy demokracie“.
Proč jsme podpořili knížku o PR
Řada z nás v agentuře jsme bývalí novináři, a proto víme, jak to v redakcích chodí. Bohužel to často nevědí někteří kolegové v PR ani manažeři klientů.
Image vytváří vše, co děláme
Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád velmi jednoduché.
Krize z nedostatku informací
Ačkoliv to může vypadat absurdně, největší škody při krizové komunikaci obvykle způsobí prostý fakt, že ten, kdo má komunikovat s médii, přesně neví, …
Nic to nechce, jen psát lehce
Jak udělat firemní magazín tak, aby byl čtivý, redakce se při tvorbě nezbláznila a z tiskárny vyjel včas a radost pohledět? V tomto textu si řekneme pár zásad …