Tisková zpráva: pecka nebo k ničemu?
Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj komunikace.
Vojtěch Jurásek, Account Director
20. července 2020
Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj komunikace (pokud nejste jedna z největších automobilek, která vydává jak na běžícím pásu zprávy o nových modelech, jejich motorizacích či akčních slevách – což jsou témata, která relevantní novináře zajímají a tisknou je). Tiskové zprávy si interně dělíme následovně:
„Pecka“ (odhadem 2 procenta) – zkuste k tomu vymyslet nějakou super kreativní rozesílku, zavolejte předem pár známým novinářům, že budete vydávat věc, kterou by neměli minout, prostě z toho vyždímejte, co se dá. Obvykle to vyjde a publicita je nadprůměrná.
„To by mohlo novináře zajímat“ (8 procent) – pošlete na relevantní novináře. Část jich to použije hned, část schová na později, třeba jako podklad pro trendový text.
„Aby o nás věděli“ (10 procent) – řekněte klientovi, že to asi novináři nevydají, ale je to pro ně relevantní zajímavá informace, kterou si doplní obrázek o firmě a někam si ji založí (ti s dobrou pamětí si na ni můžou v případě potřeby vzpomenout). A pošlete umírněně jen těm, kteří se o obor do hloubky zajímají.
„K ničemu“ (80 procent) – snažte se vysvětlit, že s tímhle je lepší novináře neotravovat. Až to totiž budete příště vydávat něco zajímavého a důležitého, mohlo by se stát, že to novinář bude automaticky považovat za spam a rovnou smaže.
SDÍLÍME S VÁMI
NAŠE NÁZORY A KNOW-HOW
Autorizace: Dají nám to přečíst?
Autorizace rozhovoru klienta s novinářem. Vyžadovat ji nebo ne, když většina velkých médií autorizaci ve svých profesionálních kodexech zakazuje?
„Reklama zadarmo“: Hledáme témata
Jsou zadavatelé, kteří si myslí, že public relations je reklama skoro zadarmo. Tedy, že řeknou „přineste mi kampaň a já vám povím, jestli se mně líbí.“.
Cool tiskovka? Uděláme ji na poli!
Jedním z těžkých úkolů je klientům vysvětlovat, jak kontraproduktivní je, když prostor pro tiskovku bude co nejvíc „cool a in-line“ s marketingovým positioningem.
Tisková zpráva: pecka nebo k ničemu?
Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj.
Ohlédnutí do doby PRavěké
25 let? To je tak dávno, že jsem spoustu věcí už úplně zapomněla. Ale podstata práce se asi nemění. Největší rozdíl byl v používání technologií.
Home office? Samozřejmě!
V poslední době se hodně diskutuje o regulaci práce z domova. Od úhrady údajných nákladů zaměstnance až po věci jako pojištění. Stát zase hodlá regulovat něco, co už dávno funguje ke spokojenosti všech stran i bez něj.
Nabízíme „Exkluzivní rozhovor“
Typická situace: do ČR přijíždí vysoce postavený manažer klienta. A chce dát do médií několik rozhovorů. Jak na to? Za prvé si musíte vybrat tituly.
Média jsou objektivní. Nebo ne?
Fakt, že řada výstupů v médiích není objektivních, je jasný. Důvody jsou různé. Na prvním místě je to tak, že média jsou „hlídacími psy demokracie“.
Proč jsme podpořili knížku o PR
Řada z nás v agentuře jsme bývalí novináři, a proto víme, jak to v redakcích chodí. Bohužel to často nevědí někteří kolegové v PR ani manažeři klientů.
Image vytváří vše, co děláme
Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád velmi jednoduché.
Krize z nedostatku informací
Ačkoliv to může vypadat absurdně, největší škody při krizové komunikaci obvykle způsobí prostý fakt, že ten, kdo má komunikovat s médii, přesně neví, …
Nic to nechce, jen psát lehce
Jak udělat firemní magazín tak, aby byl čtivý, redakce se při tvorbě nezbláznila a z tiskárny vyjel včas a radost pohledět? V tomto textu si řekneme pár zásad …