Home office? Samozřejmě!
V poslední době se hodně diskutuje o regulaci práce z domova. Od úhrady údajných nákladů zaměstnance až po věci jako pojištění. Stát zase hodlá regulovat něco, co už dávno funguje ke spokojenosti všech stran i bez něj.
Martin Frýdl, Executive Partner
6. června 2023
Nevím jak jinde, ale u nás jsme se Home office během covidu naučili používat úplně přirozeně, a pokračujeme v tom. Výhody jsou na všech stranách. Lidé ušetří spoustu času, je to pro ně pohodlné. A firma je spokojená, že je spokojený její tým. Nakonec se ukázalo, že si čas v kanceláři a doma všichni úplně přirozeně balancujeme - podle toho jak kdo potřebuje a jak kdo nechce sám doma "zblbnout".
A náklady spojené s HO? To je tedy s prominutím hloupost. Internet má doma přece každý, ten si kvůli HO doopravdy zřizovat nemusí. Stůl, ke kterému si sedne, má člověk taky, notebook služební. Topit se doma musí, možná se v zimě trochu víc svítí. No, a to je asi tak všechno. Případně tam, kde nějaké náklady vzniknou (umím si třeba představit, že člověk pracující z domova s vysokými objemy dat potřebuje kapacitnější připojení k internetu), se firma a zaměstnanec zcela jistě rádi dohodnou i bez „laskavé“ kurately zákonodárce/státu – protože obě strany potřebují, aby to fungovalo.
Proti téměř neexistujícím nákladům je na druhé straně třeba úspora za dopravu. Nebo za to, že si člověk doma něco uvaří za třetinové náklady namísto aby utrácel v hospodě… A čas. Čas je přece nejcennější komodita v našich životech. Nedá se ani koupit, ani vrátit. Když vám proteče mezi prsty třeba během sezení v autě či MHD cestou do práce a z práce, je definitivně fuč. Čas je největší vzácnost a luxus. A Home Office nám nabízí tenhle zaměstnanecký benefit, který se nedá vyčíslit v žádných penězích, ani ve zlatě.
Takže, abychom to uzavřeli: regulace Home Office je typický příklad, kdy se stát a různé zájmové skupiny navážejí do věcí, které skvěle běží i bez nich. Myslím, že úředníci MPSV a ministr Jurečka mají spoustu jiné, důležitější práce. Třeba aby lidem včas chodily důchody. Aby nám radili jak má fungovat naše firma, k tomu je doopravdy nepotřebujeme.
SDÍLÍME S VÁMI
NAŠE NÁZORY A KNOW-HOW
Autorizace: Dají nám to přečíst?
Autorizace rozhovoru klienta s novinářem. Vyžadovat ji nebo ne, když většina velkých médií autorizaci ve svých profesionálních kodexech zakazuje?
„Reklama zadarmo“: Hledáme témata
Jsou zadavatelé, kteří si myslí, že public relations je reklama skoro zadarmo. Tedy, že řeknou „přineste mi kampaň a já vám povím, jestli se mně líbí.“.
Cool tiskovka? Uděláme ji na poli!
Jedním z těžkých úkolů je klientům vysvětlovat, jak kontraproduktivní je, když prostor pro tiskovku bude co nejvíc „cool a in-line“ s marketingovým positioningem.
Tisková zpráva: pecka nebo k ničemu?
Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj.
Ohlédnutí do doby PRavěké
25 let? To je tak dávno, že jsem spoustu věcí už úplně zapomněla. Ale podstata práce se asi nemění. Největší rozdíl byl v používání technologií.
Home office? Samozřejmě!
V poslední době se hodně diskutuje o regulaci práce z domova. Od úhrady údajných nákladů zaměstnance až po věci jako pojištění. Stát zase hodlá regulovat něco, co už dávno funguje ke spokojenosti všech stran i bez něj.
Nabízíme „Exkluzivní rozhovor“
Typická situace: do ČR přijíždí vysoce postavený manažer klienta. A chce dát do médií několik rozhovorů. Jak na to? Za prvé si musíte vybrat tituly.
Média jsou objektivní. Nebo ne?
Fakt, že řada výstupů v médiích není objektivních, je jasný. Důvody jsou různé. Na prvním místě je to tak, že média jsou „hlídacími psy demokracie“.
Proč jsme podpořili knížku o PR
Řada z nás v agentuře jsme bývalí novináři, a proto víme, jak to v redakcích chodí. Bohužel to často nevědí někteří kolegové v PR ani manažeři klientů.
Image vytváří vše, co děláme
Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád velmi jednoduché.
Krize z nedostatku informací
Ačkoliv to může vypadat absurdně, největší škody při krizové komunikaci obvykle způsobí prostý fakt, že ten, kdo má komunikovat s médii, přesně neví, …
Nic to nechce, jen psát lehce
Jak udělat firemní magazín tak, aby byl čtivý, redakce se při tvorbě nezbláznila a z tiskárny vyjel včas a radost pohledět? V tomto textu si řekneme pár zásad …