Nabízíme vám (a pár dalším médiím) exkluzivní rozhovor
Typická situace: do ČR přijíždí vysoce postavený manažer klienta. A chce dát do médií několik rozhovorů. Jak na to?
Martin Frýdl, Executive Partner
2. prosince 2021
Za prvé si musíte vybrat tituly, které si nekonkurují. Mix může vypadat následovně: rozhovor vyjde v určitý den ve vybraném deníku, v ten samý den má vašeho hosta v byznysovém pořadu nějaká televize a třeba za pár týdnů ještě vyjde povídání v oborovém měsíčníku. Každému ale musíte pro rozhovor nabídnout trochu jiný úhel pohledu. Jeden může být o tom, co si v centrále myslí o českém trhu, další spíš lifestylový, jaké to je být manažerem globální korporace, a třetí do hloubky o technikáliích příslušného oboru. Co je ale důležité: všem novinářům musíte od začátku jasně povědět, že rozhovor nabízíte i jinam, a dohodnout se s nimi, jestli to je tak OK.
A historka z natáčení? Dodnes mám v paměti situaci, kdy jsem slíbil exkluzivní rozhovor s odhalením velké transakce Hospodářským novinám, příslušný redaktor nám v pátek věnoval svůj čas, v úterý měl rozhovor vyjít, a v pondělí ráno mně volali z HN, jestli jsme se nezbláznili, že to vyšlo v týdeníku Euro. Nakonec jsme zjistili, že na transakci pracovala jedna poradenská společnost, a ta zaúkolovala své „píáry“, aniž se obtěžovala našemu klientovi a nám cokoliv povědět.
SDÍLÍME S VÁMI
NAŠE NÁZORY A KNOW-HOW
Autorizace: Dají nám to přečíst?
Autorizace rozhovoru klienta s novinářem. Vyžadovat ji nebo ne, když většina velkých médií autorizaci ve svých profesionálních kodexech zakazuje?
„Reklama zadarmo“: Hledáme témata
Jsou zadavatelé, kteří si myslí, že public relations je reklama skoro zadarmo. Tedy, že řeknou „přineste mi kampaň a já vám povím, jestli se mně líbí.“.
Cool tiskovka? Uděláme ji na poli!
Jedním z těžkých úkolů je klientům vysvětlovat, jak kontraproduktivní je, když prostor pro tiskovku bude co nejvíc „cool a in-line“ s marketingovým positioningem.
Tisková zpráva: pecka nebo k ničemu?
Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj.
Ohlédnutí do doby PRavěké
25 let? To je tak dávno, že jsem spoustu věcí už úplně zapomněla. Ale podstata práce se asi nemění. Největší rozdíl byl v používání technologií.
Home office? Samozřejmě!
V poslední době se hodně diskutuje o regulaci práce z domova. Od úhrady údajných nákladů zaměstnance až po věci jako pojištění. Stát zase hodlá regulovat něco, co už dávno funguje ke spokojenosti všech stran i bez něj.
Nabízíme „Exkluzivní rozhovor“
Typická situace: do ČR přijíždí vysoce postavený manažer klienta. A chce dát do médií několik rozhovorů. Jak na to? Za prvé si musíte vybrat tituly.
Média jsou objektivní. Nebo ne?
Fakt, že řada výstupů v médiích není objektivních, je jasný. Důvody jsou různé. Na prvním místě je to tak, že média jsou „hlídacími psy demokracie“.
Proč jsme podpořili knížku o PR
Řada z nás v agentuře jsme bývalí novináři, a proto víme, jak to v redakcích chodí. Bohužel to často nevědí někteří kolegové v PR ani manažeři klientů.
Image vytváří vše, co děláme
Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád velmi jednoduché.
Krize z nedostatku informací
Ačkoliv to může vypadat absurdně, největší škody při krizové komunikaci obvykle způsobí prostý fakt, že ten, kdo má komunikovat s médii, přesně neví, …
Nic to nechce, jen psát lehce
Jak udělat firemní magazín tak, aby byl čtivý, redakce se při tvorbě nezbláznila a z tiskárny vyjel včas a radost pohledět? V tomto textu si řekneme pár zásad …