Nabízíme vám (a pár dalším médiím) exkluzivní rozhovor

Typická situace: do ČR přijíždí vysoce postavený manažer klienta. A chce dát do médií několik rozhovorů. Jak na to?

Martin Frýdl, Executive Partner
2. prosince 2021

Za prvé si musíte vybrat tituly, které si nekonkurují. Mix může vypadat následovně: rozhovor vyjde v určitý den ve vybraném deníku, v ten samý den má vašeho hosta v byznysovém pořadu nějaká televize a třeba za pár týdnů ještě vyjde povídání v oborovém měsíčníku. Každému ale musíte pro rozhovor nabídnout trochu jiný úhel pohledu. Jeden může být o tom, co si v centrále myslí o českém trhu, další spíš lifestylový, jaké to je být manažerem globální korporace, a třetí do hloubky o technikáliích příslušného oboru. Co je ale důležité: všem novinářům musíte od začátku jasně povědět, že rozhovor nabízíte i jinam, a dohodnout se s nimi, jestli to je tak OK.

A historka z natáčení? Dodnes mám v paměti situaci, kdy jsem slíbil exkluzivní rozhovor s odhalením velké transakce Hospodářským novinám, příslušný redaktor nám v pátek věnoval svůj čas, v úterý měl rozhovor vyjít, a v pondělí ráno mně volali z HN, jestli jsme se nezbláznili, že to vyšlo v týdeníku Euro. Nakonec jsme zjistili, že na transakci pracovala jedna poradenská společnost, a ta zaúkolovala své „píáry“, aniž se obtěžovala našemu klientovi a nám cokoliv povědět.

SDÍLÍME S VÁMI
NAŠE NÁZORY A KNOW-HOW

Autorizace: Dají nám to přečíst?

Autor: Radka Mlejnková | 26. července 2021

Autorizace rozhovoru klienta s novinářem. Vyžadovat ji nebo ne, když většina velkých médií autorizaci ve svých profesionálních kodexech zakazuje?

„Reklama zadarmo“: Hledáme témata

Autor: Michaela Procházková | 25. března 2021

Jsou zadavatelé, kteří si myslí, že public relations je reklama skoro zadarmo. Tedy, že řeknou „přineste mi kampaň a já vám povím, jestli se mně líbí.“.

Cool tiskovka? Uděláme ji na poli!

Autor: Zdenka Učňová | 7. února 2022

Jedním z těžkých úkolů je klientům vysvětlovat, jak kontraproduktivní je, když prostor pro tiskovku bude co nejvíc „cool a in-line“ s marketingovým positioningem.

Tisková zpráva: pecka nebo k ničemu?

Autor: Vojtěch Jurásek | 20. července 2020

Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj.

Home office? Samozřejmě!

Autor: Martin Frýdl | 6. června 2023

V poslední době se hodně diskutuje o regulaci práce z domova. Od úhrady údajných nákladů zaměstnance až po věci jako pojištění. Stát zase hodlá regulovat něco, co už dávno funguje ke spokojenosti všech stran i bez něj.

Nabízíme „Exkluzivní rozhovor“

Autor: Martin Frýdl | 2. prosince 2021

Typická situace: do ČR přijíždí vysoce postavený manažer klienta. A chce dát do médií několik rozhovorů. Jak na to? Za prvé si musíte vybrat tituly.

Média jsou objektivní. Nebo ne?

Autor: Martin Frýdl | 15. listopadu 2021

Fakt, že řada výstupů v médiích není objektivních, je jasný. Důvody jsou různé. Na prvním místě je to tak, že média jsou „hlídacími psy demokracie“.

Image vytváří vše, co děláme

Autor: Martin Frýdl | 11. září 2017

Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád velmi jednoduché.

Krize z nedostatku informací

Autor: Jan Klíma | 2. dubna 2018

Ačkoliv to může vypadat absurdně, největší škody při krizové komunikaci obvykle způsobí prostý fakt, že ten, kdo má komunikovat s médii, přesně neví, …