Sražení a nabouraní

Edukační kampaň pro Generali Česká pojišťovna

1x Zlatá
Česká cena za PR Lemur

Přeběhla vám přes cestu černá kočka? Budete mít smůlu. Přeběhla vám přes ni srna a nic se vám nestalo? Máte z pekla štěstí! Na českých silnicích roste počet srážek vozidel se zvěří. Generali Česká pojišťovna se to rozhodla změnit. Začala na základě dat od Centra dopravního výzkumu vydávat index SRNA. Ten mapuje nejčastější místa srážek se zvěří a porovnává míru rizika střetu mezi kraji a okresy. Index také motoristům radí, jak předejít zbytečným škodám na autech i zdraví.

ucnova
Zdenka Učňová

Senior Account Director

paskova
Olga Pásková

Key Account Manager

cambora
Jan Čambora

Account Manager

KONTEXT A VÝZVA

Měli jsme vytvořit komunikaci indexu zpracovávaného Centrem dopravního výzkumu a pojišťovnou Generali. Index na základě údajů Policie ČR dvakrát ročně mapuje srážky se zvěří a výši takto vzniklých škod. Cílem bylo profilovat pojišťovnu jako experta na pojištění a připojištění vozidel, vzdělávat řidiče a přispět k snížení počtu nehod. Cílovou skupinou byli všichni řidiči v Česku.

ŘEŠENÍ

Rozhodli jsme se dát číslům život a zasadit je do kontextu. Představit je srozumitelnou, ale komplexní formou. A spolu s tím řidiče poučit, jak se chovat v krizových situacích. Index jsme nazvali SRNA. Nejde jen o zvíře, ale i o zkratku toho, co index mapuje – SRaženou zvěř a NAbouraná auta.
Bylo třeba přinést zajímavé údaje celostátním i regionálním médiím. Počty nehod, jejich četnost a výši škod jsme proto zpracovali na úrovni okresů, krajů i v celostátním měřítku. Doplnili jsme i rady, jak těmto nehodám předcházet a co dělat, když ke sražení zvěře dojde.

Prezentace indexu obsahovala nejen počty nehod, ale i srovnání a čísla ve snadno představitelné formě. Z údaje o počtu nehod jsme třeba vytvořili sdělení, že v průměru na každém pátém kilometru českých silnic řidičům hrozí srážka se zvěří. Výši škod jsme komunikovali pomocí reálných příkladů, jakou škodu srážka se srnou nebo divokým prasetem způsobí u konkrétních typů vozidel.

Vše jsme komunikovali tak, aby si to dokázal představit každý řidič. Naše aktivity jsme naplánovali na jaro a podzim, kdy jsou střety se zvěří nejčastější.

SRNA-index-ceska-republika
VÝSTUPY A VÝSLEDKY

Pojišťovna Generali si díky projektu přisvojila téma střetu se zvěří. První vydání indexu získalo přes 70 výstupů v médiích, např.:
Česká televize, Blesk, AHA!, Metro, 5plus2, Aktuálně.cz, MF Dnes, regionální mutace Deníku, regionální vysílání Českého rozhlasu, Autonoviny, Autoweek, Autobible, Svět motorů, AutoTIP, Auto Expert
SRNA index měl v médiích úspěch. Proto jsme na jaře 2022 publikovali už jeho šesté vydání!

70

mediálních výstupů

1

prestižní ocenění

POUŽITÉ NÁSTROJE

Uspořádali jsme workshop, kde jsme index detailně představili klíčovým novinářům. Vedle odborníka z CDV byli mezi mluvčími také nestranní experti, například zástupce myslivců nebo odborník na zvěř.

Následně jsme médiím distribuovali tiskovou zprávu s infografikou. Zaměřili jsme se na motoristická, celostátní a regionální média. Každému médiu jsme poskytli údaje na míru, pro lokální tituly jsme připravili i regionálně adaptované grafické podklady.

srna-index-detail
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

Hradní index Kláštorná Kalcia

B2C komunikace pro Kofolu

Minerálka Kláštorná Kalcia je spojená s tématem fyzické dřiny. A my jsme potřetí po sobě přišli s novým nápadem, jak na tomto spojení vystavět příběh.

Krizová komunikace k pádu Sberbank CZ

Krizová komunikace pro Garanční systém finančního trhu

Ruská vojska přepadají 24.2.2022 Ukrajinu. Ten den klienti Sberbank CZ masově vybírají vklady. Do dvou dnů banka krachuje, trhem se šíří panika.

Margaríny pro srdce i planetu

Integrovaná komunikace pro Upfield

Část Čechů pod vlivem minulosti vnímá margarín jako něco umělého a jako produkt druhé kategorie za máslem.

Sražení a nabouraní

Edukační kampaň pro Generali Českou pojišťovnu

Přeběhla vám přes cestu černá kočka? Budete mít smůlu. Přeběhla vám přes ni srna a nic se vám nestalo? Máte z pekla štěstí!

Dříč roku

B2C komunikace pro Kofolu

Představit prémiový produkt skrz obyčejné lidi – zpocené popeláře nebo utahané skladníky – to by si moc markeťáků nedovolilo. Kofola ano.

Soutěž SME EnterPRIZE

B2B komunikace pro Generali Českou pojišťovnu

Pod heslem „Budoucnost nepatří jen velkým“ spustila Generali Česká pojišťovna soutěž SME EnterPRIZE, oceňující udržitelně podnikající malé a střední firmy.

Z novináře bojovník?

B2C komunikace pro SEAT

Při launchi SEATu Arona jsme potřebovali maximálně upoutat pozornost novinářů, kteří zažili již tolik výjimečných akcí…

Jak se prodává Audi A8

B2C komunikace pro Audi

Jak oslovit maximálně vytížené lidi, špičky ve svých oborech a potenciální zákazníky nového Audi A8 a dostat je na téměř tři pracovní dny  do českých hor?

Slušná káva

Korporátní komunikace pro LMC

Někdy se vyplatí schválně trochu naštvat novináře. Všimnou si problému, vyzkouší si na vlastní kůži, jaké to je být jeho součástí a rádi o celé věci napíšou.

Jedlo pre ajťákov

HR komunikace pro T-Systems Slovakia

„Pracuješ v Česku a chybí ti slovenská kuchyně?“ Tak naše kampaň lákala slovenské ajťáky.

20 let T-Mobile: Žádná nuda

Korporátní komunikace pro T-Mobile

Zábavnou formou jsme připomněli, jak se náš život za dvacet let s mobilem změnil a zároveň jsme se podívali do budoucnosti.

Olé, Olé!

B2C komunikace pro SEAT

Komunikovat operativní leasing na automobily pro fyzické osoby tak, aby se média chytla tématu, napsala o něm a objednávky se jenom hrnuly.