SME EnterPRIZE: soutěž na podporu udržitelného podnikání
B2B komunikace pro Generali Českou pojišťovnu
Stříbrná
Česká cena za PR Lemur
Budoucnost nepatří jen velkým. Pod tímto heslem spustila Generali Česká pojišťovna soutěž SME EnterPRIZE, která ocenila udržitelně podnikající malé a střední firmy ve svém portfoliu. Data z řady výzkumů totiž ukázala jasnou spojitost mezi udržitelným podnikáním a finanční výkonností firem a jejich odolností v krizích.
Soutěž pod záštitou jedné z největších českých ekologických nadací vytvořila bonus z členství v pojistném kmeni pojišťovny a přitáhla mediální pozornost k výhodám udržitelného podnikání u SME. Ze soutěže vytvořila značku, kterou dále rozvíjíme.
Jan Čambora
Account manager
Běla Jašková
Senior Consultant
KONTEXT A VÝZVA
Využít jsme měli existující značku soutěže SME EnterPRIZE, která vznikla před lety v Itálii a v roce 2021 se měla rozšířit do dalších zemí. Pro soutěž bylo třeba vymyslet zcela nový koncept, se kterým pojišťovna v prvním ročníku osloví malé a střední firmy ve svém portfoliu, přičemž tento kontakt využije k posílení existujících obchodních vztahů.
Měli jsme tři cíle:
- Posílit vztahy mezi pojišťovacími poradci a SME klienty v jejich portfoliu.
- Ocenit a zviditelnit kvalitní udržitelné projekty, které se stanou inspirací pro ostatní společnosti.
- Vytvořit funkční mechanismus a značku soutěže v udržitelném podnikání, která se následně otevře všem malým a středním firmám bez omezení na klientský kmen Generali České.
ŘEŠENÍ
S největší moravskou nadací zaměřenou na ochranu přírody Veronica jsme připravili detailní koncept soutěže včetně veškerých hodnotících mechanismů. Jako porotce v rámci soutěže jsme oslovili kapacity z praxe i akademické sféry.
O soutěži nám pomohlo dát vědět mediální partnerství: Využili jsme Deník, CzechCrunch a spolupracovali jsme i s odbornými médii.
Jak téma udržitelného podnikání a značku soutěže udržet ve veřejném prostoru i po konci soutěže? Na „hluché období“ jsme naplánovali sérii webových workshopů s odborníky, kterou jsme pod značkou soutěže uspořádali.
VÝSTUPY A VÝSLEDKY
Soutěže se zúčastnilo přes 30 firem z portfolia klienta. Mediální výstupy zasáhly přes 4 miliony čtenářů. Odborné workshopy zhlédly stovky zástupců firemní veřejnosti.
Díky soutěži prohloubili pojišťovací poradci vztahy se stovkami relevantních firem z portfolia, což zvýšilo potenciál nového byznysu a zároveň profiluje GČP jako společnost, která podporuje nové trendy v podnikání.
Na základě úspěchů soutěže bylo rozhodnuto o jejím pokračování. Hned příští se otevřela všem malým a středním českým firmám, které podnikají udržitelně. Počet přihlášek se téměř ztrojnásobil.
4
miliony zásah
30
zúčastněných firem
POUŽITÉ NÁSTROJE
Vytipované firmy s nabídkou účasti v soutěži oslovovali správci jejich pojistné smlouvy. Šlo o výbornou příležitost, jak firmám představit tento klientský „bonus“ a zároveň podpořit existující klientské vztahy.
Širší veřejnost jsme o soutěži informovali skrze mediální partnerství. Díky němu jsme zároveň do veřejného prostoru dostali téma udržitelného podnikání malých a středních firem a vyzdvihli jeho ekonomický přínos pro zdraví firem.
V šíření tohoto sdělení nám pomohla i série workshopů, kterou jsme zorganizovali a nabídli všem přihlášeným po konci soutěže. Na nich vystoupili nezávislí odborníci a firemní veřejnosti poradili např. s možností čerpání dotací na udržitelné projekty nebo PR prezentací udržitelného byznysu.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
Hradní index Kláštorná Kalcia
B2C komunikace pro Kofolu
Minerálka Kláštorná Kalcia je spojená s tématem fyzické dřiny. A my jsme potřetí po sobě přišli s novým nápadem, jak na tomto spojení vystavět příběh.
Krizová komunikace k pádu Sberbank CZ
Krizová komunikace pro Garanční systém finančního trhu
Ruská vojska přepadají 24.2.2022 Ukrajinu. Ten den klienti Sberbank CZ masově vybírají vklady. Do dvou dnů banka krachuje, trhem se šíří panika.
Margaríny pro srdce i planetu
Integrovaná komunikace pro Upfield
Část Čechů pod vlivem minulosti vnímá margarín jako něco umělého a jako produkt druhé kategorie za máslem.
Sražení a nabouraní
Edukační kampaň pro Generali Českou pojišťovnu
Přeběhla vám přes cestu černá kočka? Budete mít smůlu. Přeběhla vám přes ni srna a nic se vám nestalo? Máte z pekla štěstí!
Dříč roku
B2C komunikace pro Kofolu
Představit prémiový produkt skrz obyčejné lidi – zpocené popeláře nebo utahané skladníky – to by si moc markeťáků nedovolilo. Kofola ano.
Soutěž SME EnterPRIZE
B2B komunikace pro Generali Českou pojišťovnu
Pod heslem „Budoucnost nepatří jen velkým“ spustila Generali Česká pojišťovna soutěž SME EnterPRIZE, oceňující udržitelně podnikající malé a střední firmy.
Z novináře bojovník?
B2C komunikace pro SEAT
Při launchi SEATu Arona jsme potřebovali maximálně upoutat pozornost novinářů, kteří zažili již tolik výjimečných akcí…
Jak se prodává Audi A8
B2C komunikace pro Audi
Jak oslovit maximálně vytížené lidi, špičky ve svých oborech a potenciální zákazníky nového Audi A8 a dostat je na téměř tři pracovní dny do českých hor?
Slušná káva
Korporátní komunikace pro LMC
Někdy se vyplatí schválně trochu naštvat novináře. Všimnou si problému, vyzkouší si na vlastní kůži, jaké to je být jeho součástí a rádi o celé věci napíšou.
Jedlo pre ajťákov
HR komunikace pro T-Systems Slovakia
„Pracuješ v Česku a chybí ti slovenská kuchyně?“ Tak naše kampaň lákala slovenské ajťáky.
20 let T-Mobile: Žádná nuda
Korporátní komunikace pro T-Mobile
Zábavnou formou jsme připomněli, jak se náš život za dvacet let s mobilem změnil a zároveň jsme se podívali do budoucnosti.
Olé, Olé!
B2C komunikace pro SEAT
Komunikovat operativní leasing na automobily pro fyzické osoby tak, aby se média chytla tématu, napsala o něm a objednávky se jenom hrnuly.