Razíme cestu
Korporátní komunikace pro LMC
1x Stříbrná
Česká cena za PR
1x Golden Sabre Award
„Dvou seminářů se zúčastnilo 29 horníků, čtyři z nich nakonec prošli zkouškami a tři z nich se nyní jako programátoři živí. Projekt už žije sám svým životem, celovečerní časosběrný film o jednom z horníků spěje k premiéře. Nejvíc si ale vážíme toho, že spousta lidí přestala považovat i takto nepravděpodobnou změnu profese za nemožnou.“
Markéta Kaclová
Account Director
Ivo Minařík
Account Director
KONTEXT A VÝZVA
Společnost LMC na nepružnost českého pracovního trhu dlouhodobě upozorňuje. Od provozovatele pracovního portálu se posunula směrem k celoživotnímu původci kariérou, který poskytuje i vzdělávání a informace o atmosféře ve firmách.
Cílem projektu "Razíme cestu" bylo bořit stereotypy o kariérních volbách, ukázat, že posun je možný kdykoli, v jakémkoli směru. Chtěli jsme zahájit diskusi o změně kariéry a o možnostech celoživotního učení. Proto i prvotní bouřlivá reakce médií a vzrušená diskuze části odborné veřejnosti byla ku prospěchu věci.
ŘEŠENÍ
Po jednáních s OKD jsme s LMC nabídli horníkům možnost zúčastnit se úvodního semináře o programování a následně rekvalifikačního kurzu na univerzitě. Dvou seminářů se zúčastnilo 29 horníků, čtyři z nich prošli všemi zkouškami a tři se nyní jako programátoři živí. Média jsme zahrnuli ze začátku jen nepřímo, tiskovými zprávami o proběhlých seminářích, poznámkami na vlastních sociálních sítích. Teprve zahájení rekvalifikačního kurzu se stalo photo opportunity pro regionální média.
VÝSTUPY A VÝSLEDKY
Prvním výstupem byl sloupek v Respektu a posty na sociálních sítích, následovala široká diskuze o tom, zda je možné, aby se kdokoli starší nebo nestudovaný stal programátorem. Pak už o odvážných hornících vysílal Český rozhlas, Česká televize, TV Nova, příběh přinesl Blesk… Od druhého semináře se k nám připojil tým z FAMU a natáčel časosběrný dokument Nová šichta. Tomáš Hisem vystoupil na TEDx v Praze v roce 2018. I v rozhovorech na jiná témata se objevovaly odkazy na „horníky“.
12 mil.
zasažených čtenářů online
3,5 mil.
posluchačů rozhlasu Ceského rozhlasu
40 %
share TV diváků
2
prestižní ocenění
POUŽITÉ NÁSTROJE
Čtenáři médií a fanoušci projektu měli možnost sledovat cestu horníků z dolu na severu Moravy za klávesnici, svým způsobem to byla reality show, jejíž výsledek jsme nedokázali předpovědět. Tiskové zprávy o proběhlých úvodních seminářích nezaujaly tolik jako sloupek v Respektu o osobním prožitku intelektuálů s dvacítkou horníků na šachtě v Paskově. Příběh sedmičky horníků, kteří se rozhodli naučit na přijímací zkoušky na VŠB-TU, přitáhl pozornost zejména celostátních médií. Při nástupu na rekvalifikační kurz už jsme uspořádali malou photo opportunity pro regionální média.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
Hradní index Kláštorná Kalcia
B2C komunikace pro Kofolu
Minerálka Kláštorná Kalcia je spojená s tématem fyzické dřiny. A my jsme potřetí po sobě přišli s novým nápadem, jak na tomto spojení vystavět příběh.
Krizová komunikace k pádu Sberbank CZ
Krizová komunikace pro Garanční systém finančního trhu
Ruská vojska přepadají 24.2.2022 Ukrajinu. Ten den klienti Sberbank CZ masově vybírají vklady. Do dvou dnů banka krachuje, trhem se šíří panika.
Margaríny pro srdce i planetu
Integrovaná komunikace pro Upfield
Část Čechů pod vlivem minulosti vnímá margarín jako něco umělého a jako produkt druhé kategorie za máslem.
Sražení a nabouraní
Edukační kampaň pro Generali Českou pojišťovnu
Přeběhla vám přes cestu černá kočka? Budete mít smůlu. Přeběhla vám přes ni srna a nic se vám nestalo? Máte z pekla štěstí!
Dříč roku
B2C komunikace pro Kofolu
Představit prémiový produkt skrz obyčejné lidi – zpocené popeláře nebo utahané skladníky – to by si moc markeťáků nedovolilo. Kofola ano.
Soutěž SME EnterPRIZE
B2B komunikace pro Generali Českou pojišťovnu
Pod heslem „Budoucnost nepatří jen velkým“ spustila Generali Česká pojišťovna soutěž SME EnterPRIZE, oceňující udržitelně podnikající malé a střední firmy.
Z novináře bojovník?
B2C komunikace pro SEAT
Při launchi SEATu Arona jsme potřebovali maximálně upoutat pozornost novinářů, kteří zažili již tolik výjimečných akcí…
Jak se prodává Audi A8
B2C komunikace pro Audi
Jak oslovit maximálně vytížené lidi, špičky ve svých oborech a potenciální zákazníky nového Audi A8 a dostat je na téměř tři pracovní dny do českých hor?
Slušná káva
Korporátní komunikace pro LMC
Někdy se vyplatí schválně trochu naštvat novináře. Všimnou si problému, vyzkouší si na vlastní kůži, jaké to je být jeho součástí a rádi o celé věci napíšou.
Jedlo pre ajťákov
HR komunikace pro T-Systems Slovakia
„Pracuješ v Česku a chybí ti slovenská kuchyně?“ Tak naše kampaň lákala slovenské ajťáky.
20 let T-Mobile: Žádná nuda
Korporátní komunikace pro T-Mobile
Zábavnou formou jsme připomněli, jak se náš život za dvacet let s mobilem změnil a zároveň jsme se podívali do budoucnosti.
Olé, Olé!
B2C komunikace pro SEAT
Komunikovat operativní leasing na automobily pro fyzické osoby tak, aby se média chytla tématu, napsala o něm a objednávky se jenom hrnuly.