Margaríny pro srdce i planetu
Integrovaná komunikační kampaň pro Upfield
2x Bronzová
Česká cena za PR
Část Čechů pod vlivem minulosti vnímá margarín jako něco umělého a jako produkt druhé kategorie za máslem. Jak ukázat, že margarín je dnes čistě z přírodních rostlinných surovin a má mnoho výhod? Pro klienta Upfield, výrobce značek jako Rama, Flora či Hera, jsme uskutečnili dlouhodobou integrovanou kampaň zasahující širokou škálu spotřebitelů.
Zdeňka Učňová
Senior Account Director
Martin Plesný
Account Manager
KONTEXT A VÝZVA
Margarín se dnes vyrábí jednoduchými postupy z přírodních surovin, hlavně rostlinných olejů. U části české veřejnosti ale přetrvává přesvědčení, že jde o umělou, nezdravou potravinu. Cílem projektu bylo seznámit spotřebitele a novináře s reálným složením margarínů a s výhodami, které z rostlinného složení plynou. Chtěli jsme tím pomoci odbourávat bariéry, které brání části spotřebitelů margarín používat. Vedle sdělení o kategorii bylo cílem i zviditelnit produkty našeho klienta.
ŘEŠENÍ
Vytvořili jsme integrovanou komunikační kampaň ve dvou půlročních fázích. V první fázi jsme pod záštitou lékařů a odborníků na výživu propojili margaríny s celospolečensky významným tématem prevence nemocí srdce a cév, které jsou v ČR nejčastější příčinou úmrtí. Kampaň jsme postavili na sdělení, že v prevenci pomáhá zvýšit podíl rostlinných tuků – včetně margarínů – ve stravě. Začali jsme tak informovat veřejnost, novináře a influencery o tom, že se výrobní postupy změnily, margaríny neobsahují zdraví škodlivé látky a naopak mají řadu zdravotních benefitů.
V druhé fázi jsme se zaměřili na téma udržitelnosti, která je stále důležitější zvláště pro mladé. Prezentovali jsme margaríny jako potravinu, která díky rostlinnému složení vyhovuje trendu udržitelné stravy. Spolu s klientem jsme byli jedni z prvních, kdo toto téma v českém veřejném prostoru otevřeli.
Vedle lidí zajímajících se o udržitelnost jsme nezapomněli ani na ostatní cílové skupiny, kterým jsme margarín ukázali jako potravinu s univerzálním a rychlým použitím, a přitom z přírodních zdrojů. Do kampaně jsme zapojili také launch nového produktu.
VÝSTUPY A VÝSLEDKY
Podařilo se nám do veřejného prostoru dostat margaríny ve spojení s různorodými tématy pro různé cílové skupiny. Všem jsme tak dokázali předat klíčové sdělení o skutečném složení margarínů a začít tak odbourávat mýty. Úspěšně jsme uskutečnili i launch nového produktu, pro který jsme získali prostor v médiích.
Produkty našeho klienta a tím i kategorii margarínů si osobně vyzkoušeli klíčoví novináři. Margaríny se v pozitivním světle objevily v širokém spektru médií.
260
mediálních výstupů
2
prestižní ocenění
POUŽITÉ NÁSTROJE
Zaměřili jsme se na tradiční média i sociální sítě. Využili jsme nástroje jako průzkumy veřejného mínění, kulatý stůl s experty, workshopy pro novináře, kreativní rozesílky produktů, tiskové zprávy a infografiky. Zajistili jsme sérii podcastů, pořady v online televizi, rozhlasové rozhovory, videa, vytvořili a umístili jsme řadu produktových tipů, receptů, lifestylových článků a rad expertů čtenářům. Především mladším cílovým skupinám jsme obsah doručili také pomocí spolupráce s influencery na sociálních sítích.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
Krizová komunikace k pádu Sberbank CZ
Krizová komunikace pro Garanční systém finančního trhu
Ruská vojska přepadají 24.2.2022 Ukrajinu. Ten den klienti Sberbank CZ masově vybírají vklady. Do dvou dnů banka krachuje, trhem se šíří panika.
Margaríny pro srdce i planetu
Integrovaná komunikace pro Upfield
Část Čechů pod vlivem minulosti vnímá margarín jako něco umělého a jako produkt druhé kategorie za máslem.
Sražení a nabouraní
Edukační kampaň pro Generali Českou pojišťovnu
Přeběhla vám přes cestu černá kočka? Budete mít smůlu. Přeběhla vám přes ni srna a nic se vám nestalo? Máte z pekla štěstí!
Dříč roku
B2C komunikace pro Kofolu
Představit prémiový produkt skrz obyčejné lidi – zpocené popeláře nebo utahané skladníky – to by si moc markeťáků nedovolilo. Kofola ano.
Soutěž SME EnterPRIZE
B2B komunikace pro Generali Českou pojišťovnu
Pod heslem „Budoucnost nepatří jen velkým“ spustila Generali Česká pojišťovna soutěž SME EnterPRIZE, oceňující udržitelně podnikající malé a střední firmy.
Z novináře bojovník?
B2C komunikace pro SEAT
Při launchi SEATu Arona jsme potřebovali maximálně upoutat pozornost novinářů, kteří zažili již tolik výjimečných akcí…
Jak se prodává Audi A8
B2C komunikace pro Audi
Jak oslovit maximálně vytížené lidi, špičky ve svých oborech a potenciální zákazníky nového Audi A8 a dostat je na téměř tři pracovní dny do českých hor?
Slušná káva
Korporátní komunikace pro LMC
Někdy se vyplatí schválně trochu naštvat novináře. Všimnou si problému, vyzkouší si na vlastní kůži, jaké to je být jeho součástí a rádi o celé věci napíšou.
Jedlo pre ajťákov
HR komunikace pro T-Systems Slovakia
„Pracuješ v Česku a chybí ti slovenská kuchyně?“ Tak naše kampaň lákala slovenské ajťáky.
20 let T-Mobile: Žádná nuda
Korporátní komunikace pro T-Mobile
Zábavnou formou jsme připomněli, jak se náš život za dvacet let s mobilem změnil a zároveň jsme se podívali do budoucnosti.
Olé, Olé!
B2C komunikace pro SEAT
Komunikovat operativní leasing na automobily pro fyzické osoby tak, aby se média chytla tématu, napsala o něm a objednávky se jenom hrnuly.
Daň na naftu
B2B komunikace pro DKV Euro Service
Jak posílit loajalitu zákazníků? Přesvědčit je, že znáte jejich problémy, stojíte na jejich straně a nebojíte se za ně bojovat.