Klíče ke svobodě: originální zapojení do oslav 30. výročí Sametové revoluce

Korporátní komunikace pro ASSA ABLOY

2x Stříbrná
Česká cena za PR Lemur

1x Bronzová
Česká cena za PR Lemur

Shortlist Golden Sabre Award

foto-jurasek-career

21 000 klíčů FAB, rozdávaných 17.11. 2019 v Praze na Národní třídě, Albertově a Václavském náměstí, se stalo jedním ze symbolů oslav 30. výročí svobody a demokracie. Spojili jsme se s organizátory oslav, kterým jsme nabídli staré klíče FAB – podobné těm, kterými se zvonilo na protikomunistických demonstracích v roce 1989. V jednom ale byly klíče speciální – nechali jsme je nasprejovat do barev naší české trikolóry.

Vojtěch Jurásek

Account Director

KONTEXT A VÝZVA

Klíče FAB jsme chtěli ukázat jako jeden ze symbolů oslav 30. výročí sametové revoluce a získat tak pozornost médií i na sociálních sítích. Projekt proto primárně cílil na širokou veřejnost a přímé účastníky oslav, sekundárním cílem byli zaměstnanci FAB.

Hlavním oříškem projektu bylo – jak ho dostat na sociální sítě a do médií, které byly články o 30. výročí Sametové revoluce doslova přeplněné? Odpověď byla překvapivě jednoduchá: stát se součástí těchto oslav.

ŘEŠENÍ

Vymysleli jsme hlavní linku projektu:

  • Vyslání 21 000 klíčů & 30 speciálních děkovných sad „do světa“ ze závodu FAB v Rychnově nad Kněžnou
  • oslovení osobností a předání památečních svazků klíčů s děkovným dopisem
  • masové rozdávání klíčů 17. listopadu v centru Prahy
  • cílená komunikace v médiích
  • spontánní komunikace na sítích.
Foto_Klice oceneni 30 let_2m
VÝSTUPY A VÝSLEDKY

Kampaň se výrazně projevila v interní komunikaci ASSA ABLOY, jak k zaměstnancům výrobního závodu, tak na úrovni regionu včetně velmi pozitivního hodnocení regionálního ředitele. Nejdůležitějším výsledkem byla organická brand awareness. Tisíce lidí na oslavách 17.11. v centru Prahy si klíče FAB brali, fotili se s nimi, darovali je přátelům a odnášeli si je na památku. Podařilo se nám učinit z klíčového produktu klienta jeden ze symbolů oslav 30. výročí Sametové revoluce a propojit produkt i brand FAB s pozitivními emocemi desítek tisíc lidí v offline i online prostoru pod hesly #jedenklíčnecinká a #klíčekesvobodě.

6,3

mil. zásah

32

výstupů v médiích

3

prestižní ocenění

POUŽITÉ NÁSTROJE

Komunikace navazovala na jeden z hlavních symbolů revoluce 1989, zvonění klíči. Proto jsme organizátorům oslav zdarma dodali 21 000 klíčů v barvách trikolóry. Tyto klíče si mohli návštěvníci centra Prahy dne 17. listopadu zadarmo vzít. A podle našeho předpokladu začali fotky s památečními klíči sdílet na sociálních sítích, a dokonce začali pátrat, k čemu slouží a jaké dveře mají otevírat.

Pro zvýšení pozornosti médií jsme navrhli a realizovali speciální symbolickou edici 30 sad klíčů, které jsme s poděkováním předali osobnostem spojeným se sametovou revolucí a s obranou demokracie. Oznámení výroby a distribuce těchto sad proběhlo ve závodu ASSA ABLOY – FAB v Rychnově nad Kněžnou. Zvýšili jsme tak autenticitu celé akce a získali soustředěnou pozornost místních médií, které svůj obsah nabídly celostátním redakcím.

Při předávání těchto speciálních sad jsme rovněž získali souhlas od několika osobností s publicitou jejich podpory a fotografií z předávání klíčů. Asi největším úspěchem bylo zveřejnění fotografií paní Marty Kubišové, jednoho ze symbolů vzdoru proti komunistické totalitě. Tyto fotky jsme následně individuálně zasílali do médií a získali tak další publicitu.
Klíče jsme doručili také účastníkům konference o 30. výročí sametové revoluce v Senátu. Díky tomu se s nimi vyfotili i další významní zástupci veřejného a politického života.

Zájem médií jsme podpořili speciální edicí 30 klíčů pro významné osobnosti. 17.11. si stovky lidí přidávaly na své profily na FB a Instagramu fotografie s „našimi“ klíči, v médiích se objevily desítky článků a fotografií Marty Kubišové, Jana Hrušínského, Jana Potměšila či Václava Malého s klíči FAB – symbolem sametové revoluce.

Marta_KubiÁov†_kl°üe_k_30-letum_svobody_na_vysku_lores
Foto_Klice oceneni 30 let_1m
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

Krizová komunikace k pádu Sberbank CZ

Krizová komunikace pro Garanční systém finančního trhu

Ruská vojska přepadají 24.2.2022 Ukrajinu. Ten den klienti Sberbank CZ masově vybírají vklady. Do dvou dnů banka krachuje, trhem se šíří panika.

Margaríny pro srdce i planetu

Integrovaná komunikace pro Upfield

Část Čechů pod vlivem minulosti vnímá margarín jako něco umělého a jako produkt druhé kategorie za máslem.

Sražení a nabouraní

Edukační kampaň pro Generali Českou pojišťovnu

Přeběhla vám přes cestu černá kočka? Budete mít smůlu. Přeběhla vám přes ni srna a nic se vám nestalo? Máte z pekla štěstí!

Dříč roku

B2C komunikace pro Kofolu

Představit prémiový produkt skrz obyčejné lidi – zpocené popeláře nebo utahané skladníky – to by si moc markeťáků nedovolilo. Kofola ano.

Soutěž SME EnterPRIZE

B2B komunikace pro Generali Českou pojišťovnu

Pod heslem „Budoucnost nepatří jen velkým“ spustila Generali Česká pojišťovna soutěž SME EnterPRIZE, oceňující udržitelně podnikající malé a střední firmy.

Z novináře bojovník?

B2C komunikace pro SEAT

Při launchi SEATu Arona jsme potřebovali maximálně upoutat pozornost novinářů, kteří zažili již tolik výjimečných akcí…

Jak se prodává Audi A8

B2C komunikace pro Audi

Jak oslovit maximálně vytížené lidi, špičky ve svých oborech a potenciální zákazníky nového Audi A8 a dostat je na téměř tři pracovní dny  do českých hor?

Slušná káva

Korporátní komunikace pro LMC

Někdy se vyplatí schválně trochu naštvat novináře. Všimnou si problému, vyzkouší si na vlastní kůži, jaké to je být jeho součástí a rádi o celé věci napíšou.

Jedlo pre ajťákov

HR komunikace pro T-Systems Slovakia

„Pracuješ v Česku a chybí ti slovenská kuchyně?“ Tak naše kampaň lákala slovenské ajťáky.

20 let T-Mobile: Žádná nuda

Korporátní komunikace pro T-Mobile

Zábavnou formou jsme připomněli, jak se náš život za dvacet let s mobilem změnil a zároveň jsme se podívali do budoucnosti.

Olé, Olé!

B2C komunikace pro SEAT

Komunikovat operativní leasing na automobily pro fyzické osoby tak, aby se média chytla tématu, napsala o něm a objednávky se jenom hrnuly.

Daň na naftu

B2B komunikace pro DKV Euro Service

Jak posílit loajalitu zákazníků? Přesvědčit je, že znáte jejich problémy, stojíte na jejich straně a nebojíte se za ně bojovat.