Hradní index Kláštorná Kalcia
B2C komunikace pro Kofolu
2x Zlatá
Česká cena za PR Lemur
1x Bronzová
Česká cena za PR Lemur
Minerální voda Kláštorná Kalcia je dlouhodobě spojená s tématem fyzické dřiny. A my jsme už třetí rok po sobě přišli s novým nápadem, jak na tomto spojení vystavět příběh. Našli jsme oblíbený druh fyzické námahy – hrdiny kampaně jsme udělali z obyčejných lidí, kteří si na výletě rádi vyšlápnou kopec k hradu. Jak náročná taková aktivita může být? To se nám podařilo vyčíslit, sestavit žebříčky nejtěžších výstupů na české hrady a zaujmout jimi média.
Vojtěch Jurásek, Olga Pásková, Martin Plesný
KONTEXT A VÝZVA
V komunikaci značky – minerální vody s obsahem přírodního vápníku, která je vhodná při větší fyzické zátěži – dlouhodobě pracujeme s významem doplňování vápníku po tělesné námaze. Prostředí napověděla souběžná reklamní kampaň na produkt, která byla situovaná do prostředí středověkého hradu na základě pověsti spojené se vznikem této minerálky. Cílovou skupinou byli všichni, kdo rádi chodí na české hrady a nezaleknou se ani vysokých kopců, na kterých tyto památky často stojí.
ŘEŠENÍ
V předchozích letech jsme vzdali hold nejnamáhavějším povoláním (popelářům, zdravotním sestrám…) a tradičním řemeslům (kameníkům, tesařům…). Tentokrát jsme si řekli, že „dříčem“ může být i kdokoli, kdo si na výletě mákne při výstupu na hrad na pořádném kopci. Proto jsme se podívali na české hrady tak, jako nikdo před námi – zjišťovali jsme, na které z nich je nejtěžší vystoupat. Vedle dat pro celou ČR nám to dalo možnost znásobit publicitu regionální komunikací.
Přední univerzitní historik zpracoval databázi zajímavých hradů po regionech. Na jeden z nich jsme ve spolupráci s fyzioložkou nechali vystoupat figuranty a změřili jsme, kolik energie při výšlapu vydali. Ze získaných dat jsme podle její metodiky vypočítali, jak náročné jsou výstupy i na ostatní vybrané památky. Každý hrad tak dostal svůj „Kláštorná Kalcia Hradní index“ od nejlehčích po nejnáročnější, kde se turista cestou nahoru pořádně zapotí.
Vytvořili jsme žebříčky pro každý kraj i pro celou ČR a k informacím o fyzické náročnosti jsme přidali zajímavosti zpracované historikem. Součástí textů byla zmínka o doplňování vápníku po tělesné námaze – tu se nám spolu s brandem podařilo dostat do řady redakčních materiálů.
VÝSTUPY A VÝSLEDKY
Média zaujala kombinace oblíbeného sezonního tématu – výletů na hrady – s úplně novými daty poskládanými do přehledných žebříčků. Organicky jsme dostali produkt do tištěných deníků, regionálních i lifestylových médií, navázali jsme také mediální partnerství. Celkově kampaň přinesla 80 výstupů v médiích a celkový zásah 7,7 milionu. Díky synergii našich kampaní a ATL neustále roste znalost produktu ve všech sledovaných atributech – v dotazované znalosti, ve spojení značky s obsahem vápníku i s fyzicky náročnou aktivitou.
80
mediálních výstupů
7,7 mil.
zásah
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
Hradní index Kláštorná Kalcia
B2C komunikace pro Kofolu
Minerálka Kláštorná Kalcia je spojená s tématem fyzické dřiny. A my jsme potřetí po sobě přišli s novým nápadem, jak na tomto spojení vystavět příběh.
Krizová komunikace k pádu Sberbank CZ
Krizová komunikace pro Garanční systém finančního trhu
Ruská vojska přepadají 24.2.2022 Ukrajinu. Ten den klienti Sberbank CZ masově vybírají vklady. Do dvou dnů banka krachuje, trhem se šíří panika.
Margaríny pro srdce i planetu
Integrovaná komunikace pro Upfield
Část Čechů pod vlivem minulosti vnímá margarín jako něco umělého a jako produkt druhé kategorie za máslem.
Sražení a nabouraní
Edukační kampaň pro Generali Českou pojišťovnu
Přeběhla vám přes cestu černá kočka? Budete mít smůlu. Přeběhla vám přes ni srna a nic se vám nestalo? Máte z pekla štěstí!
Dříč roku
B2C komunikace pro Kofolu
Představit prémiový produkt skrz obyčejné lidi – zpocené popeláře nebo utahané skladníky – to by si moc markeťáků nedovolilo. Kofola ano.
Soutěž SME EnterPRIZE
B2B komunikace pro Generali Českou pojišťovnu
Pod heslem „Budoucnost nepatří jen velkým“ spustila Generali Česká pojišťovna soutěž SME EnterPRIZE, oceňující udržitelně podnikající malé a střední firmy.
Z novináře bojovník?
B2C komunikace pro SEAT
Při launchi SEATu Arona jsme potřebovali maximálně upoutat pozornost novinářů, kteří zažili již tolik výjimečných akcí…
Jak se prodává Audi A8
B2C komunikace pro Audi
Jak oslovit maximálně vytížené lidi, špičky ve svých oborech a potenciální zákazníky nového Audi A8 a dostat je na téměř tři pracovní dny do českých hor?
Slušná káva
Korporátní komunikace pro LMC
Někdy se vyplatí schválně trochu naštvat novináře. Všimnou si problému, vyzkouší si na vlastní kůži, jaké to je být jeho součástí a rádi o celé věci napíšou.
Jedlo pre ajťákov
HR komunikace pro T-Systems Slovakia
„Pracuješ v Česku a chybí ti slovenská kuchyně?“ Tak naše kampaň lákala slovenské ajťáky.
20 let T-Mobile: Žádná nuda
Korporátní komunikace pro T-Mobile
Zábavnou formou jsme připomněli, jak se náš život za dvacet let s mobilem změnil a zároveň jsme se podívali do budoucnosti.
Olé, Olé!
B2C komunikace pro SEAT
Komunikovat operativní leasing na automobily pro fyzické osoby tak, aby se média chytla tématu, napsala o něm a objednávky se jenom hrnuly.