Dříč roku

B2C komunikace pro Kofolu

2x Zlatá
Česká cena za PR Lemur

Představit prémiový produkt skrz obyčejné lidi – zpocené popeláře nebo utahané skladníky – to by si moc markeťáků nedovolilo. Kofola ano. Na trh uvedla minerální vodu Kláštorná Kalcia, která je přírodním zdrojem vápníku. My jsme změřili, ve kterých profesích se lidé nejvíc „nadřou“. V kampani Dříč roku jsme strávili den s popeláři, dřevorubci nebo záchranáři. Prostřednictvím lidí, o jejichž tvrdé práci se jinak moc nemluví, se téma dostalo do celoplošných médií.

jurasek
Vojtěch Jurásek

Account Director

paskova
Olga Pásková

Key Account Manager

plesny
Martin Plesný

Account Manager

KONTEXT A VÝZVA

Naším zadáním bylo vytvořit komunikaci o důležitosti doplňování vápníku. Ta se měla v hlavách lidí provázat s paralelně běžící reklamní kampaní na produkt – minerální vodu s obsahem přírodního vápníku, která je vhodná při větší fyzické zátěži a sportovních aktivitách. Cílovou skupinou byli všichni, kdy dlouhodobě vydávají větší množství energie.

ŘEŠENÍ

Oslovili jsme 10 fyzicky náročných profesí (popeláře, skladníky, sportovce, dřevorubce, stavební dělníky, pracovníky na farmě, poštovní doručovatelky, hasiče, záchranáře, zdravotní sestry) a měřili jejich výkon během „šichty“. Metodiku a také interpretaci připravil dr. Tomáš Větrovský z Univerzity Karlovy.

Díky měření vznikl unikátní žebříček fyzicky náročných profesí s příznačným názvem „Dříč roku“. Prezentace výsledků obsahovala naměřené hodnoty, srovnání profesí a doporučení odborníků ze Společnosti pro výživu a Fakulty tělesné výchovy UK.
Na základě rešerše jsme zjistili, že takovéto srovnání dosud v médiích neproběhlo. Navíc jsme kromě FTVS UK využili další partnery: například Pražské služby nebo záchrannou službu.

Médiím jsme následně distribuovali tiskovou zprávu s infografikou obsahující žebříček profesí. To byl ale jen začátek. Pak jsme začali umisťovat články a rozvory o výsledcích s našimi experty. Nabídli jsme redakcím také možnost vyzkoušet si nejobtížnější profese na vlastní kůži. Třeba deník Blesk tak strávil jeden den s pražskými popeláři.

 

Dric roku_drevorubci_mereni_small
VÝSTUPY A VÝSLEDKY

Díky kampani získala Kláštorná Kalcia 27 výstupů v pečlivě vybraných médiích s vysokým dosahem – namátkou v pořadech Sama Doma a Studio 6 v České televizi, v pořadu Experiment v Českém rozhlase a v rozhovoru v Českém rozhlase Plus, na rádiu Impuls, v deníku Právo, Blesk či na webech Novinky.cz, Aktuálně.cz, Idnes.cz, Ahaonline.cz a časopisech Katka, Vlasta nebo Téma. Její celkový zásah přesáhl 17 milionů diváků, čtenářů a posluchačů. A to by se fotkám produktu s vyfotošopovanou modelkou určitě nepovedlo.

V projektu jsme díky dobrým výsledkům mohli pokračovat i v dalších letech.

27

mediálních výstupů

17

mil. zásah

Klastorna-Kalcia_Dric_roku_infografika
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

Hradní index Kláštorná Kalcia

B2C komunikace pro Kofolu

Minerálka Kláštorná Kalcia je spojená s tématem fyzické dřiny. A my jsme potřetí po sobě přišli s novým nápadem, jak na tomto spojení vystavět příběh.

Krizová komunikace k pádu Sberbank CZ

Krizová komunikace pro Garanční systém finančního trhu

Ruská vojska přepadají 24.2.2022 Ukrajinu. Ten den klienti Sberbank CZ masově vybírají vklady. Do dvou dnů banka krachuje, trhem se šíří panika.

Margaríny pro srdce i planetu

Integrovaná komunikace pro Upfield

Část Čechů pod vlivem minulosti vnímá margarín jako něco umělého a jako produkt druhé kategorie za máslem.

Sražení a nabouraní

Edukační kampaň pro Generali Českou pojišťovnu

Přeběhla vám přes cestu černá kočka? Budete mít smůlu. Přeběhla vám přes ni srna a nic se vám nestalo? Máte z pekla štěstí!

Dříč roku

B2C komunikace pro Kofolu

Představit prémiový produkt skrz obyčejné lidi – zpocené popeláře nebo utahané skladníky – to by si moc markeťáků nedovolilo. Kofola ano.

Soutěž SME EnterPRIZE

B2B komunikace pro Generali Českou pojišťovnu

Pod heslem „Budoucnost nepatří jen velkým“ spustila Generali Česká pojišťovna soutěž SME EnterPRIZE, oceňující udržitelně podnikající malé a střední firmy.

Z novináře bojovník?

B2C komunikace pro SEAT

Při launchi SEATu Arona jsme potřebovali maximálně upoutat pozornost novinářů, kteří zažili již tolik výjimečných akcí…

Jak se prodává Audi A8

B2C komunikace pro Audi

Jak oslovit maximálně vytížené lidi, špičky ve svých oborech a potenciální zákazníky nového Audi A8 a dostat je na téměř tři pracovní dny  do českých hor?

Slušná káva

Korporátní komunikace pro LMC

Někdy se vyplatí schválně trochu naštvat novináře. Všimnou si problému, vyzkouší si na vlastní kůži, jaké to je být jeho součástí a rádi o celé věci napíšou.

Jedlo pre ajťákov

HR komunikace pro T-Systems Slovakia

„Pracuješ v Česku a chybí ti slovenská kuchyně?“ Tak naše kampaň lákala slovenské ajťáky.

20 let T-Mobile: Žádná nuda

Korporátní komunikace pro T-Mobile

Zábavnou formou jsme připomněli, jak se náš život za dvacet let s mobilem změnil a zároveň jsme se podívali do budoucnosti.

Olé, Olé!

B2C komunikace pro SEAT

Komunikovat operativní leasing na automobily pro fyzické osoby tak, aby se média chytla tématu, napsala o něm a objednávky se jenom hrnuly.