Dříč roku
B2C komunikace pro Kofolu
2x Zlatá
Česká cena za PR Lemur
Představit prémiový produkt skrz obyčejné lidi – zpocené popeláře nebo utahané skladníky – to by si moc markeťáků nedovolilo. Kofola ano. Na trh uvedla minerální vodu Kláštorná Kalcia, která je přírodním zdrojem vápníku. My jsme změřili, ve kterých profesích se lidé nejvíc „nadřou“. V kampani Dříč roku jsme strávili den s popeláři, dřevorubci nebo záchranáři. Prostřednictvím lidí, o jejichž tvrdé práci se jinak moc nemluví, se téma dostalo do celoplošných médií.
Vojtěch Jurásek
Account Director
Olga Pásková
Key Account Manager
Martin Plesný
Account Manager
KONTEXT A VÝZVA
Naším zadáním bylo vytvořit komunikaci o důležitosti doplňování vápníku. Ta se měla v hlavách lidí provázat s paralelně běžící reklamní kampaní na produkt – minerální vodu s obsahem přírodního vápníku, která je vhodná při větší fyzické zátěži a sportovních aktivitách. Cílovou skupinou byli všichni, kdy dlouhodobě vydávají větší množství energie.
ŘEŠENÍ
Oslovili jsme 10 fyzicky náročných profesí (popeláře, skladníky, sportovce, dřevorubce, stavební dělníky, pracovníky na farmě, poštovní doručovatelky, hasiče, záchranáře, zdravotní sestry) a měřili jejich výkon během „šichty“. Metodiku a také interpretaci připravil dr. Tomáš Větrovský z Univerzity Karlovy.
Díky měření vznikl unikátní žebříček fyzicky náročných profesí s příznačným názvem „Dříč roku“. Prezentace výsledků obsahovala naměřené hodnoty, srovnání profesí a doporučení odborníků ze Společnosti pro výživu a Fakulty tělesné výchovy UK.
Na základě rešerše jsme zjistili, že takovéto srovnání dosud v médiích neproběhlo. Navíc jsme kromě FTVS UK využili další partnery: například Pražské služby nebo záchrannou službu.
Médiím jsme následně distribuovali tiskovou zprávu s infografikou obsahující žebříček profesí. To byl ale jen začátek. Pak jsme začali umisťovat články a rozvory o výsledcích s našimi experty. Nabídli jsme redakcím také možnost vyzkoušet si nejobtížnější profese na vlastní kůži. Třeba deník Blesk tak strávil jeden den s pražskými popeláři.
VÝSTUPY A VÝSLEDKY
Díky kampani získala Kláštorná Kalcia 27 výstupů v pečlivě vybraných médiích s vysokým dosahem – namátkou v pořadech Sama Doma a Studio 6 v České televizi, v pořadu Experiment v Českém rozhlase a v rozhovoru v Českém rozhlase Plus, na rádiu Impuls, v deníku Právo, Blesk či na webech Novinky.cz, Aktuálně.cz, Idnes.cz, Ahaonline.cz a časopisech Katka, Vlasta nebo Téma. Její celkový zásah přesáhl 17 milionů diváků, čtenářů a posluchačů. A to by se fotkám produktu s vyfotošopovanou modelkou určitě nepovedlo.
V projektu jsme díky dobrým výsledkům mohli pokračovat i v dalších letech.
27
mediálních výstupů
17
mil. zásah
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
Hradní index Kláštorná Kalcia
B2C komunikace pro Kofolu
Minerálka Kláštorná Kalcia je spojená s tématem fyzické dřiny. A my jsme potřetí po sobě přišli s novým nápadem, jak na tomto spojení vystavět příběh.
Krizová komunikace k pádu Sberbank CZ
Krizová komunikace pro Garanční systém finančního trhu
Ruská vojska přepadají 24.2.2022 Ukrajinu. Ten den klienti Sberbank CZ masově vybírají vklady. Do dvou dnů banka krachuje, trhem se šíří panika.
Margaríny pro srdce i planetu
Integrovaná komunikace pro Upfield
Část Čechů pod vlivem minulosti vnímá margarín jako něco umělého a jako produkt druhé kategorie za máslem.
Sražení a nabouraní
Edukační kampaň pro Generali Českou pojišťovnu
Přeběhla vám přes cestu černá kočka? Budete mít smůlu. Přeběhla vám přes ni srna a nic se vám nestalo? Máte z pekla štěstí!
Dříč roku
B2C komunikace pro Kofolu
Představit prémiový produkt skrz obyčejné lidi – zpocené popeláře nebo utahané skladníky – to by si moc markeťáků nedovolilo. Kofola ano.
Soutěž SME EnterPRIZE
B2B komunikace pro Generali Českou pojišťovnu
Pod heslem „Budoucnost nepatří jen velkým“ spustila Generali Česká pojišťovna soutěž SME EnterPRIZE, oceňující udržitelně podnikající malé a střední firmy.
Z novináře bojovník?
B2C komunikace pro SEAT
Při launchi SEATu Arona jsme potřebovali maximálně upoutat pozornost novinářů, kteří zažili již tolik výjimečných akcí…
Jak se prodává Audi A8
B2C komunikace pro Audi
Jak oslovit maximálně vytížené lidi, špičky ve svých oborech a potenciální zákazníky nového Audi A8 a dostat je na téměř tři pracovní dny do českých hor?
Slušná káva
Korporátní komunikace pro LMC
Někdy se vyplatí schválně trochu naštvat novináře. Všimnou si problému, vyzkouší si na vlastní kůži, jaké to je být jeho součástí a rádi o celé věci napíšou.
Jedlo pre ajťákov
HR komunikace pro T-Systems Slovakia
„Pracuješ v Česku a chybí ti slovenská kuchyně?“ Tak naše kampaň lákala slovenské ajťáky.
20 let T-Mobile: Žádná nuda
Korporátní komunikace pro T-Mobile
Zábavnou formou jsme připomněli, jak se náš život za dvacet let s mobilem změnil a zároveň jsme se podívali do budoucnosti.
Olé, Olé!
B2C komunikace pro SEAT
Komunikovat operativní leasing na automobily pro fyzické osoby tak, aby se média chytla tématu, napsala o něm a objednávky se jenom hrnuly.