Daň na naftu
B2B komunikace pro DKV Euro Service
2x Zlatá
Česká cena za PR
Jak posílit loajalitu zákazníků? Přesvědčit je, že znáte jejich problémy, stojíte na jejich straně a nebojíte se za ně bojovat. Přesně tak jsme postupovali u našeho klienta DKV Euro Service v projektu Daň za naftu. Šlo tedy primárně o B2B komunikaci nepřímou cestou prostřednictvím médií.
Radka Mlejnková
Key Account Manager
KONTEXT A VÝZVA
Využili jsme zvýšení spotřební daně z pohonných hmot a související problémy dopravců v ČR – téma, které se v té době jako červená nit táhlo celým mediálním prostorem a představovalo pro dotčené firmy skutečnou výzvu. DKV Euro Service jako vedoucí evropská firma v oblasti služeb dopravcům dokáže na základě svých velkých dat odhadovat zajímavé trendy. Díky tomu jsme jako první dokázali předpovědět odliv tankování z ČR do sousedních zemí a tuto skutečnost využít k masivní komunikaci ve prospěch zákazníků DKV.
ŘEŠENÍ
Cílem bylo DKV představit jako experta v oblasti nákladní přepravy a logistiky a zároveň jako společnost hájící zájmy svých současných i budoucích klientů. Problematika cen nafty je téma, na kterém jsme mohli názorně ukázat zkušenosti a odbornost klienta. Předem jsme definovali kroky rozdělené do celého roku – prognóza, potvrzení, dopad.
První fáze odstartovala tiskovou zprávou „DKV předpokládá nárůst tankování českých kamionů v cizině“, druhá fáze pokračovala tiskovou zprávou „Potvrzeno: čeští dopravci jdou za levnější naftou do zahraničí“ a regionálním setkání s novináři na Severní Moravě (zde byl maximální rozdíl cen v ČR a v sousedním Slovensku a Polsku). Pro závěrečnou fázi jsme zvolili formu tiskové konference, na níž jsme komunikovali negativní dopady zvýšené daně. Během všech fází jsme návazně na první impulsy aktivně umísťovali do klíčových médií rozhovory a texty o příslušné problematice. Kromě odlivu tankování a zvýšených nákladů pro dopravce jsme kladli důraz také na konkrétní negativní dopad pro stát.
VÝSTUPY A VÝSLEDKY
Společnost DKV potvrdila, že její současní klienti jasně pozitivně zmiňovali vedenou kampaň, zároveň byl zaznamenán výrazný nárůst nového byznysu, kdy noví klienti uváděli jako motiv kontaktování DKV právě informace o vedené kampani. Bylo publikováno více než 140 výstupů v podobě článků, citací a rozhovorů v denících, odborných médiích a na zpravodajských serverech.
140
mediálních výstupů
2
Prestižní ocenění
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
Krizová komunikace k pádu Sberbank CZ
Krizová komunikace pro Garanční systém finančního trhu
Ruská vojska přepadají 24.2.2022 Ukrajinu. Ten den klienti Sberbank CZ masově vybírají vklady. Do dvou dnů banka krachuje, trhem se šíří panika.
Margaríny pro srdce i planetu
Integrovaná komunikace pro Upfield
Část Čechů pod vlivem minulosti vnímá margarín jako něco umělého a jako produkt druhé kategorie za máslem.
Sražení a nabouraní
Edukační kampaň pro Generali Českou pojišťovnu
Přeběhla vám přes cestu černá kočka? Budete mít smůlu. Přeběhla vám přes ni srna a nic se vám nestalo? Máte z pekla štěstí!
Dříč roku
B2C komunikace pro Kofolu
Představit prémiový produkt skrz obyčejné lidi – zpocené popeláře nebo utahané skladníky – to by si moc markeťáků nedovolilo. Kofola ano.
Soutěž SME EnterPRIZE
B2B komunikace pro Generali Českou pojišťovnu
Pod heslem „Budoucnost nepatří jen velkým“ spustila Generali Česká pojišťovna soutěž SME EnterPRIZE, oceňující udržitelně podnikající malé a střední firmy.
Z novináře bojovník?
B2C komunikace pro SEAT
Při launchi SEATu Arona jsme potřebovali maximálně upoutat pozornost novinářů, kteří zažili již tolik výjimečných akcí…
Jak se prodává Audi A8
B2C komunikace pro Audi
Jak oslovit maximálně vytížené lidi, špičky ve svých oborech a potenciální zákazníky nového Audi A8 a dostat je na téměř tři pracovní dny do českých hor?
Slušná káva
Korporátní komunikace pro LMC
Někdy se vyplatí schválně trochu naštvat novináře. Všimnou si problému, vyzkouší si na vlastní kůži, jaké to je být jeho součástí a rádi o celé věci napíšou.
Jedlo pre ajťákov
HR komunikace pro T-Systems Slovakia
„Pracuješ v Česku a chybí ti slovenská kuchyně?“ Tak naše kampaň lákala slovenské ajťáky.
20 let T-Mobile: Žádná nuda
Korporátní komunikace pro T-Mobile
Zábavnou formou jsme připomněli, jak se náš život za dvacet let s mobilem změnil a zároveň jsme se podívali do budoucnosti.
Olé, Olé!
B2C komunikace pro SEAT
Komunikovat operativní leasing na automobily pro fyzické osoby tak, aby se média chytla tématu, napsala o něm a objednávky se jenom hrnuly.
Daň na naftu
B2B komunikace pro DKV Euro Service
Jak posílit loajalitu zákazníků? Přesvědčit je, že znáte jejich problémy, stojíte na jejich straně a nebojíte se za ně bojovat.