Image vytváří vše, co děláme
Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád jednoduché.
Martin Frydl, Executive Partner
11. září 2017
Ministři české vlády minulý týden jednali kromě jiného o náhradě škod pro zemědělce po jarních mrazech. Zkuste si tipnout, který z následujících hypotetických novinových titulků k jejich lednickému setkání by spíš odpovídal realitě: „Česká vláda dnes zasedá na zámku v Lednici“ nebo „Česká vláda dnes zasedá na Zahradnické fakultě Mendelovy univerzity v Lednici“? Samozřejmě by to byl ten první. Bohužel.
Je to drobnost, která ovšem zapadá do celkové skládačky. Skládačky toho, že čeští politici postrádají kontakt s realitou a neuvědomují si, že cokoliv činí, je také jejich PR. Ne, já ministrům opravdu nezávidím, že zasedají na zámku. Jen říkám, že jejich voliči by jistě ocenili, kdyby zašli na univerzitu a půjčili si tam jednu zasedačku. A třeba by přitom prohodili pár slov se studenty.
Jenže tak je to u nás se vším – v politicích jako by stále přežíval duch Rakouska-Uherska. Česká ministerstva sídlí v nejdražších budovách v centru Prahy, namísto aby si našla moderní objekty v rozumné dostupnosti na periferii a drahé budovy v centru by se prodaly. Že je to hloupost? Proč? Vzpomínám si na jednu svou novinářskou cestu s vládní delegací do Izraele. Ministerstvo sídlilo na periferii v objektu v podstatě sestaveném z unimo buněk. A šlo to. U nás? Třeba hejtmanství pro Středočeský kraj zabralo historickou budovu na lukrativním místě ve Zborovské ulici. Raději se neptám, kolik stála rekonstrukce. Další promarněná šance.
Nizozemský premiér nejezdí do práce v limuzíně s modrým majáčkem, jezdí na kole. Ale náš premiér neumí vyslovit větu pochopitelnou pro průměrného voliče. Naši politici mají plnou pusu dobra pro obyčejného člověka, jenže když tu pusu zavřou a začnou konat, z jejich činů je evidentní, že jejich slova jsou pouze Potěmkinova vesnice.
Politické strany stále nechápou, že součástí komunikace nejsou jen slova na kameru, videa na Facebooku a předvolební billboardy v ulicích. Image každého z nás vytváří vše, co děláme. Každý okamžik našeho chování, každé naše drobné rozhodnutí. Z nich se skládá celkový obrázek pro naše okolí. Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s vyhrnutými rukávy v této zemi pořád jednoduché.
SDÍLÍME S VÁMI
NAŠE NÁZORY A KNOW-HOW
Home office? Samozřejmě!
V poslední době se hodně diskutuje o regulaci práce z domova. Od úhrady údajných nákladů zaměstnance až po věci jako pojištění. Stát zase hodlá regulovat něco, co už dávno funguje ke spokojenosti všech stran i bez něj.
Cool tiskovka? Uděláme ji na poli!
Jedním z těžkých úkolů je klientům vysvětlovat, jak kontraproduktivní je, když prostor pro tiskovku bude co nejvíc „cool a in-line“ s marketingovým positioningem.
Nabízíme „Exkluzivní rozhovor“
Typická situace: do ČR přijíždí vysoce postavený manažer klienta. A chce dát do médií několik rozhovorů. Jak na to? Za prvé si musíte vybrat tituly.
Média jsou objektivní. Nebo ne?
Fakt, že řada výstupů v médiích není objektivních, je jasný. Důvody jsou různé. Na prvním místě je to tak, že média jsou „hlídacími psy demokracie“.
Autorizace: Dají nám to přečíst?
Autorizace rozhovoru klienta s novinářem. Vyžadovat ji nebo ne, když většina velkých médií autorizaci ve svých profesionálních kodexech zakazuje?
„Reklama zadarmo“: Hledáme témata
Jsou zadavatelé, kteří si myslí, že public relations je reklama skoro zadarmo. Tedy, že řeknou „přineste mi kampaň a já vám povím, jestli se mně líbí.“.
Tisková zpráva: pecka nebo k ničemu?
Jeden z „nejlepších“ způsobů, jak pálit čas a peníze v PR je chrlení tiskových zpráv. Klientům vysvětlujeme, že tisková zpráva je dnes nejméně efektivní nástroj.
Proč jsme podpořili knížku o PR
Řada z nás v agentuře jsme bývalí novináři, a proto víme, jak to v redakcích chodí. Bohužel to často nevědí někteří kolegové v PR ani manažeři klientů.
Ohlédnutí do doby PRavěké
25 let? To je tak dávno, že jsem spoustu věcí už úplně zapomněla. Ale podstata práce se asi nemění. Největší rozdíl byl v používání technologií.
Krize z nedostatku informací
Ačkoliv to může vypadat absurdně, největší škody při krizové komunikaci obvykle způsobí prostý fakt, že ten, kdo má komunikovat s médii, přesně neví, …
Ester má ráda teplíčko v botách
Ondřej Bank jako člen trenérského týmu je jedním ze strůjců fantastického úspěchu Ester Ledecké na olympiádě v Jižní Koreji. Mluvili jsme nejen o tom.
Image vytváří vše, co děláme
Dokud to standardní politické strany nepochopí, budou to mít populisté v bílých košilích s rozhalenkami pořád velmi jednoduché.