Tiskové středisko

Seat Zveřejněno: 11. 07. 2018

Pět chyb při používáni klimatizace

  • Jednou z nejčastějších chyb je zapnutí klimatizace na nejvyšší výkon bez předchozího vyvětrání
  • Výdechy ventilační soustavy by měly směřovat ke stropu, nikoli na cestující
  • Teplota interiéru 35 °C může ovlivnit reakční dobu řidiče, proto se doporučuje chlazení

Praha, 11/07/2018 – Je tomu již dlouho, co se lidé vydávali na cesty automobilem v časných ranních hodinách, aby se vyhnuli jízdě na rozpáleném slunci, nebo co jezdili po dálnici se staženými okny, aby zamezili zahřívání interiéru. Na rozdíl od současnosti nebyla klimatizace v 80. letech součástí sériové výbavy. Vývoj klimatizační soustavy pro každý model trvá tři roky. Během této doby dochází k optimalizaci tvarového řešení a rozměrů u rozvodů klimatizace a výdechů ventilační soustavy.

Vývojáři k tomu používají softwarové nástroje, umožňující virtuální prostorové simulace proudění vzduchu v interiéru vozidla. Nicméně lidé i nadále dělají při používání klimatizace chyby. Následující řádky specifikují pět nejčastějších chyb a zahrnují několik tipů, jak klimatizaci používat efektivněji:

1) Zapnutí klimatizace na nejvyšší výkon ihned po usednutí do vozu: V létě může teplota v interiéru vozidla, zaparkovaného na slunci, dosáhnout až 60 stupňů Celsia. Tuto teplotu lze za půl hodiny snížit na 25 stupňů při dodržení několika jednoduchých pravidel. Jednou z nejčastějších chyb je zapnutí klimatizace na nejvyšší výkon. „Před zapnutím klimatizace na několik minut otevřete dveře a okna,“ tak zní první doporučení Ángela Suáreze, inženýra Technického centra SEAT. Tímto jednoduchým opatřením „přirozeně snížíte teplotu v interiéru“. Po vyvětrání interiéru vozidla můžete nastoupit, zavřít dveře a okna a zapnout klimatizaci.

2) Provoz klimatizace v režimu vnitřní recirkulace vzduchu: Jedná se o další běžnou chybu, kterou lidé dělají, protože jinak „se okna zamlží“. Suárez místo toho doporučuje zapnout režim Auto, aby „systém sám udržoval rovnoměrné a efektivní proudění vzduchu“.

3) Nezapnutí klimatizace, protože je ráno „chladné“: V některých částech Evropy mohou být rána i v létě chladná. Navzdory tomu je „zapnutí klimatizace i při nastavení vysoké teploty“ dobrým nápadem, protože se tím zabrání zamlžení oken při pozvolném zvyšování venkovní teploty.

4) Nesprávné nastavení výdechů ventilační soustavy: „Sniž teplotu klimatizace, necítím žádnou změnu“ zní často požadavek cestujících v létě. Podle odborníka značky SEAT to však většinou „není otázkou teploty, ale směru, jímž vzduch proudí v interiéru vozidla“. Aby bylo zajištěno rovnoměrné rozdělování vzduchu v interiéru, „měly by výdechy ventilační soustavy směřovat vzhůru, nikoli do tváří cestujících“. Díky tomuto jednoduchému opatření „bude vzduch proudit po celém interiéru vozu a bude nepřetržitě přiváděn ke všem cestujícím“.

5) Zanedbání pravidelné údržby: Stejně jako motorový olej, kola nebo brzdová kapalina, vyžaduje i klimatizační soustava automobilů specifickou údržbu. Doporučuje se měnit vložku čističe vzduchu každých 15 000 nebo 20 000 kilometrů, „aby nedocházelo k omezování proudění vzduchu a snižování jeho intenzity“, dodává Ángel Suárez.

Je důležité nepodceňovat vliv vysokých teplot na řízení v létě. Podle odborníka společnosti SEAT jsou při teplotě v interiéru 35 °C reakce řidiče o 20 % pomalejší než při teplotě 25 °C. Podobný vliv na řízení má 0,5 ‰ alkoholu v krvi řidiče. Proto je důležité udržovat v prostoru pro cestující nízkou teplotu a čerstvý vzduch.

Odkaz na video zde:
https://youtu.be/sKQBqv8PAJY

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 80 % svých vozidel a působí ve více než 80 zemích s obchodní sítí čítající 1700 prodejců. V roce 2017 prodal SEAT na celém světě téměř 470 000 vozidel.

Skupina SEAT zaměstnává téměř 15 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza, Leon a Arona. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. SEAT již vybavuje své modely nejmodernější technikou z oblasti konektivity a v současnosti uskutečňuje proces kompletní digitalizace, zaměřený na podporu mobility budoucnosti.

Kontakt pro média:
AC&C Public Relations s.r.o.
Zorka Mašková
Key Account Manager
Tel.: +420 736 751 151
Mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Porsche Česká republika s.r.o.
Filip Stoulil
Koordinátor marketingu a prodeje SEAT
Tel.: +420 739 546 542
Mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

www.seat.cz
http://seat-mediacenter.com

« Zpět na přehled všech tiskových zpráv

Praha, 15. června - Tři zlaté, jednu stříbrnou a jednu bronzovou cenu si odnesly projekty,...

Praha, 31. května - Do 8. června můžete na www.rozjezdy.cz/hlasovani rozhodnout o vítězi ceny...

Praha, 25. května 2018 - Podruhé po sobě jsme získali prestižní evropskou PR cenu Golden Sabre....

Praha, 23. května 2018 - Agentura AC&C PR je jako tradičně mezi agenturami s nejvyšším počtem...

Praha, 18. května 2018 - Již poosmé pomáháme T-Mobilu s publicitou soutěže začínajících...

 

log action log apra 
 log icco
AC&C Public Relations je přední česká komunikační agentura, která je držitelem řady ocenění za PR. Byla založena v roce 1993 a od té doby dlouhodobě poskytuje služby největším domácím i nadnárodním společnostem. S některými z nich spolupracuje i více než deset let.

Hlavními obory AC&C jsou informační technologie, automobilový průmysl, doprava a logistika, FMCG či finanční a poradenské služby.

AC&C Public Relations disponuje týmem zkušených odborníků, v jejichž know-how se kombinuje dlouholetá praxe v poradenství v PR s dokonalou znalostí mediálního světa. 

© 2012 AC&C Public Relations, mapa stránek