Tiskové středisko

Seat Zveřejněno: 10. 07. 2018

Prodeje SEAT první pololetí

  • Španělský výrobce dodal na celém světě 289 900 vozidel
  • Pilíři růstu prodeje jsou Německo, Španělsko, Velká Británie, Francie a Alžírsko
  • SEAT představí nové Tarraco v Tarragoně 18. září

Praha, 10/07/2018 – SEAT uzavřel první polovinu letošního roku s historicky nejlepšími prodejními výsledky. Během prvních šesti měsíců roku 2018 se počet vozidel dodaných zákazníkům na celém světě meziročně zvýšil o 17,6 % na celkových 289 900 (2017: 246 500). V porovnání se stejným obdobím roku 2017 to znamená zvýšení prodeje o více než 43 000 vozů a překonání rekordu z roku 2000 (278 500).

V červnu SEAT znovu prodal více než 50 000 vozidel během jednoho měsíce (51 400), což je o 13,7 % více než ve stejném období roku 2017 (45 200). Letošní výsledek je tak nejlepším červnem v historii značky SEAT a překonává dosavadní nejúspěšnější červen z roku 2000 (48 900 vozů).

Podle Waynea Griffithse, člena představenstva společnosti SEAT, odpovědného za marketing a prodej, „v prvních šesti měsících roku 2018 přesáhl náš růst naše původní očekávání. Vynikající loňský výsledek s téměř 15% růstem letos dokonce ještě překonáváme díky úspěchům nového modelu Arona. S optimismem hledíme také do druhé poloviny roku, v níž plánujeme uvedení na trh modelů CUPRA Ateca a SEAT Tarraco, které rozšíří naši produktovou řadu a umožní nám oslovit nové zákazníky. Stejně jako všichni ostatní výrobci automobilů se však také budeme muset zabývat případnými dopady nové metodiky měření emisí a spotřeby paliva WLTP.“

Prodeje vozů SEAT v období od ledna do června rostly díky vynikajícím výsledkům s dvouciferným tempem růstu v nejvýznamnějších evropských zemích. Španělsko vede žebříček prodeje značky SEAT s 62 200 dodanými vozy (+14,9 %). SEAT Leon a Ibiza jsou navíc nejprodávanějšími modely ve Španělsku. Ještě více vzrostly prodeje v Německu, které je druhým největším trhem s 57 200 prodanými vozidly (+17,7 %), zatímco Velká Británie vylepšila loňský výsledek o více než 20 % (35 900 vozů; +21,7 %), čímž se stala třetím největším trhem a rovněž historicky nejlepším prvním pololetím překonala rekord z loňského roku (29 500 vozů). Výčet pěti největších trhů značky s velmi dynamickým nárůstem prodeje uzavírají Francie (15 800 vozů; +18,7 %) a Itálie (12 800 vozů; +21,6 %). SEAT v těchto zemích dosáhl nejlepšího výsledku za první pololetí od roku 2011 (Francie), resp. 2009 (Itálie).

SEAT dosahuje skvělých výsledků také v ostatních evropských zemích, mezi něž patří především Rakousko (11 700; +23,0 %), kde je SEAT třetí nejprodávanější značkou s historicky nejlepším prvním pololetím, ale také Belgie (6200; +43,9 %), Portugalsko (5700; +18,1 %) a Nizozemí (5100 vozů; +27,6 %). Z ostatních zemí mimo Evropu vykázalo významný růst například Alžírsko, kde vzrostly prodeje značky SEAT v první polovině roku jedenáctinásobně (11 400 vozů; 1000 vozů v prvních šesti měsících roku 2017) díky montáži nového modelu Ibiza v alžírském závodě Relizane.

Druhá polovina roku ve znamení novinek
SEAT uvede na trh ve druhé polovině letošního roku dva nové modely. Nové Tarraco bude představeno 18. září. SEAT s tímto modelem završí svou produktovou řadu v segmentu SUV, v němž je dosud zastoupen modely Arona a Ateca. Tarraco, latinský název města Tarragona, vybralo ve veřejném hlasování více než 140 000 fanoušků, kteří se zúčastnili finálového kola soutěže #SEATseekingName. Premiéra nového SUV značky SEAT se podle očekávání uskuteční v Tarragoně, v Tarraco Areně.

Tarraco doplní další dvě novinky – CUPRA Ateca, první nový model značky CUPRA, a Arona TGI, první SUV na trhu s pohonem na stlačený zemní plyn. Nejekologičtější verze modelu Arona se v závěru letošního roku stane součástí produktové řady SEAT s pohonem na CNG, která v současnosti zahrnuje modely Mii, Ibiza a Leon.

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 80 % svých vozidel a působí ve více než 80 zemích s obchodní sítí čítající 1700 prodejců. V roce 2017 prodal SEAT na celém světě téměř 470 000 vozidel.

Skupina SEAT zaměstnává téměř 15 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza, Leon a Arona. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. SEAT již vybavuje své modely nejmodernější technikou z oblasti konektivity a v současnosti uskutečňuje proces kompletní digitalizace, zaměřený na podporu mobility budoucnosti.

Kontakt pro média:
AC&C Public Relations s.r.o.
Zorka Mašková
Key Account Manager
Tel.: +420 736 751 151
Mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Porsche Česká republika s.r.o.
Filip Stoulil
Koordinátor marketingu a prodeje SEAT
Tel.: +420 739 546 542
Mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

www.seat.cz
http://seat-mediacenter.com

« Zpět na přehled všech tiskových zpráv

Praha, 15. června - Tři zlaté, jednu stříbrnou a jednu bronzovou cenu si odnesly projekty,...

Praha, 31. května - Do 8. června můžete na www.rozjezdy.cz/hlasovani rozhodnout o vítězi ceny...

Praha, 25. května 2018 - Podruhé po sobě jsme získali prestižní evropskou PR cenu Golden Sabre....

Praha, 23. května 2018 - Agentura AC&C PR je jako tradičně mezi agenturami s nejvyšším počtem...

Praha, 18. května 2018 - Již poosmé pomáháme T-Mobilu s publicitou soutěže začínajících...

 

log action log apra 
 log icco
AC&C Public Relations je přední česká komunikační agentura, která je držitelem řady ocenění za PR. Byla založena v roce 1993 a od té doby dlouhodobě poskytuje služby největším domácím i nadnárodním společnostem. S některými z nich spolupracuje i více než deset let.

Hlavními obory AC&C jsou informační technologie, automobilový průmysl, doprava a logistika, FMCG či finanční a poradenské služby.

AC&C Public Relations disponuje týmem zkušených odborníků, v jejichž know-how se kombinuje dlouholetá praxe v poradenství v PR s dokonalou znalostí mediálního světa. 

© 2012 AC&C Public Relations, mapa stránek