Tiskové středisko

Volkswagen Zveřejněno: 12. 06. 2018

Volkswagen pokračoval v růstu i v květnu

  • Počet dodaných vozidel vzrostl o 5,1 procenta na 539 700 vozidel
  • Celosvětový růstový trend přetrvává, Jižní Amerika s nárůstem o více než 20 procent
  • Motorem růstu je produktová ofenziva

Praha, 12. června 2018 – Značka Volkswagen pokračuje v růstovém trendu. S 539 700 dodanými vozidly dosáhla v květnu meziročního nárůstu o 5,1 procenta. Od ledna od května dodala celkem 2 584 700 vozidel. Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Volkswagen, zodpovědný za prodej, k tomu říká: „Květen byl pro značku Volkswagen nejlepším květnem v její historii. Pokračujeme tak v našem růstovém trendu a po pěti měsících výrazně překonáváme loňské prodejní výsledky. Produktová ofenziva s novými vozidly, jako je Polo, Tiguan Allspace, Virtus nebo T-Roc, slaví u našich zákazníků úspěchy.

Z toho mám velkou radost.“

Informace o počtech dodaných vozidel v jednotlivých regionech a na jednotlivých trzích v měsíci květnu:

• Zákazníkům v Evropě bylo v květnu předáno 167 000 vozidel, což je o 6,1 procenta více než ve stejném měsíci předchozího roku. K tomuto vývoji nejvíce přispěly velké západoevropské trhy, jako jsou Itálie (+20,1 %), Velká Británie (+16,2 %) a Švédsko (+23,2 %). Švédsko navíc získalo od centrály ocenění „Importér roku“. Meziroční nárůst v západní Evropě činil 5,4 procenta.

• Na domácím trhu v Německu bylo zákazníkům předáno 52 500 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 3,4 procenta. Velké oblibě u zákazníků se těší nový T-Roc, který pouhých několik měsíců po uvedení na trh zaujal vedoucí postavení ve svém segmentu. Rovněž nové modely Tiguan Allspace a Arteon přispívají svými úspěchy ke zvyšování objemu prodeje.

• V regionu střední a východní Evropy bylo zákazníkům dodáno 25 300 vozidel, což je o 10,4 procenta více než ve stejném měsíci loňského roku. V Rusku s 9000 vozidly byl počet dodaných automobilů o potěšitelných 26,8 procenta vyšší než o rok dříve.

• Severní Amerika dosáhla s 49 200 prodanými vozidly úrovně loňského května. Ofenziva v segmentu SUV zajistila v USA další nárůst počtu dodaných vozidel o 4,0 procenta na 31 200 vozidel. Nový Tiguan v USA překonal s 8600 vozy svůj dosud nejlepší prodejní měsíc. V Kanadě bylo v květnu dodáno 6600 vozidel, což představuje potěšitelný nárůst o 11,4 procenta.

• V Jižní Americe bylo zákazníkům předáno 42 100 vozidel. Tento region tak překonal výsledek z loňského května o 20,3 procenta. V Brazílii, na největším trhu tohoto regionu, bylo do rukou zákazníků předáno 28 100 vozidel. To představuje meziroční zvýšení o 30,4 procenta. Jak Polo, tak i Virtus se i nadále těší velké oblíbenosti.

• Volkswagen pokračuje v růstu také v Číně. Značka Volkswagen dodala celkem 251 600 vozidel, o 4,1 % více než ve stejném období loňského roku. Tento výsledek je navíc historicky nejlepším květnem. Mimořádně vysoké poptávce zákazníků se těšily modely Bora, Lamando a Polo.

Přehled počtů dodaných vozidel značky Volkswagen v květnu:

Počet vozidel dodaných zákazníkům podle trhů Květen 2017 Květen 2018 Změna v % Leden – květen 2017 Leden – květen 2018 Změna v %
Evropa 158 100 167 700 +6,1 % 726 100 779 700 +7,4 %
západní Evropa 135 100 142 400 +5,4 % 623 100 666 400 +6,9 %
Německo 50 800 52 500 +3,4 % 225 800 243 900 +8,0 %
střední a východní Evropa 22 900 25 300 +10,4 % 103 000 113 200 +10,0 %
Rusko 7 100 9 000 +26,8 % 32 300 39 200 +21,5 %
Severní Amerika 50 600 49 200 -2,8 % 229 300 229 600 +0,1 %
USA 30 000 31 200 +4,0 % 133 900 144 000 +7,5 %
Jižní Amerika 35 000 42 100 +20,3 % 166 500 185 100 +11,2 %
Brazílie 21 600 28 100 +30,4 % 100 200 118 500 +18,3 %
Asijsko-pacifický region 254 700 266 900 +4,8 % 1 231 200 1 322 600 +7,4 %
Čína 241 600 251 600 +4,1 % 1 163 200 1 254 700 +7,9 %

Celý svět 513 500 539 700 +5,1 % 2 422 500 2 584 700 +6,7 %

Informace o značce Volkswagen: Nečekáme na budoucnost. Tvoříme ji.
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14 zemích. V roce 2017 vyrobil Volkswagen 6,23 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Golf, Tiguan, Jetta nebo Passat. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 198 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 7700 prodejců se 74 000 zaměstnanci. Volkswagen důsledně urychluje vývoj konstrukce automobilu. Elektrická mobilita, chytrá mobilita a digitální transformace značky jsou strategickými klíčovými tématy budoucnosti.

« Zpět na přehled všech tiskových zpráv

Praha, 15. června - Tři zlaté, jednu stříbrnou a jednu bronzovou cenu si odnesly projekty,...

Praha, 31. května - Do 8. června můžete na www.rozjezdy.cz/hlasovani rozhodnout o vítězi ceny...

Praha, 25. května 2018 - Podruhé po sobě jsme získali prestižní evropskou PR cenu Golden Sabre....

Praha, 23. května 2018 - Agentura AC&C PR je jako tradičně mezi agenturami s nejvyšším počtem...

Praha, 18. května 2018 - Již poosmé pomáháme T-Mobilu s publicitou soutěže začínajících...

 

log action log apra 
 log icco
AC&C Public Relations je přední česká komunikační agentura, která je držitelem řady ocenění za PR. Byla založena v roce 1993 a od té doby dlouhodobě poskytuje služby největším domácím i nadnárodním společnostem. S některými z nich spolupracuje i více než deset let.

Hlavními obory AC&C jsou informační technologie, automobilový průmysl, doprava a logistika, FMCG či finanční a poradenské služby.

AC&C Public Relations disponuje týmem zkušených odborníků, v jejichž know-how se kombinuje dlouholetá praxe v poradenství v PR s dokonalou znalostí mediálního světa. 

© 2012 AC&C Public Relations, mapa stránek