Tiskové středisko

Volkswagen Zveřejněno: 03. 05. 2018

Volkswagen na Vídeňském sympoziu o motorech

  • Hybridní inovace
  • Trend zemní plyn
  • Vznětový hybrid

Praha, 3. května 2018 – Volkswagen rozšíří svou produktovou nabídku o zcela nové systémy pohonu s inovativní technikou. Mezi ně patří cenově dostupné částečně hybridní pohony s 48V elektrickou sítí, nové technicky vyspělé vznětové motory, nabízené rovněž v hybridní variantě, a v globálním měřítku aktuálně nejmodernější motor na zemní plyn. Volkswagen zveřejnil první fakta v rámci Vídeňského sympozia o motorech (26. až 27. dubna).

Technika, představená ve Vídni ve světové premiéře, je důležitou součástí progresivní strategie značky Volkswagen v oblasti pohonu, která zahrnuje kombinaci nejmodernějších motorů na benzin, naftu a zemní plyn, nových hybridních systémů i čistě elektrických pohonů. Volkswagen díky této alianci mimo jiné dosáhne limitu EU pro flotilové emise CO2 95 g/km, který je stanoven pro rok 2020.

Jedna ze světových premiér ve Vídni: Nový technicky vyspělý motor 1.5 TGI evo na zemní plyn
Světová premiéra I: 48V částečně hybridní systém. Jedním z nejdůležitějších nových systémů pohonu je částečně hybridní systém, pracující s napětím 48 V. Volkswagen jej uvede na trh poprvé v příští generaci modelové řady Golf. Volkswagen hodlá pomocí nové techniky s napětím 48 V cenově zpřístupnit hybridní pohon velmi širokému okruhu zákazníků. Jedná se o systémy pohonu, které výrazně snižují spotřebu paliva a emise, zároveň však nabízejí také vyšší úroveň dynamiky a komfortu díky funkci podpory akcelerace elektromotorem a lepší dynamice při rozjezdu. Volkswagen postupně rozšíří elektrifikaci konvenčních systémů pohonu do celé produktové řady. Celosvětová elektrická ofenziva bude zahájena v modelové řadě Golf.

Světová premiéra II: Motor 1.5 TGI evo na zemní plyn (EA211 evo). Dalším technickým skvostem ve Vídni byl nový motor 1.5 TGI evo na zemní plyn. Jednotka se zdvihovým objemem 1,5 litru, přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem VTG (nejnovější generace turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek) vychází ze zážehového motoru 1.5 TSI ACT BlueMotion1/2/3/4. Také verze na zemní plyn, vyladěná na identický nejvyšší výkon 96 kW/130 k, používá hospodárný Millerův spalovací proces, optimalizovaný pro motory TSI/TGI. Pro Volkswagen je nová jednotka 1.5 TGI evo důležitým krokem v rámci ofenzivy v oblasti pohonu na zemní plyn. Jejím cílem je zvýšit objem prodeje vozidel, poháněných motory na zemní plyn, jejichž předností jsou kromě hospodárnosti také mimořádně nízké emise prosté pevných částic. Na německém trhu jsou motory na zemní plyn již dnes druhem pohonu s nejvyšším růstem. Zážehové motory TGI lze navíc provozovat na e-gas, stlačený zemní plyn z metanu, vyráběného pomocí energie z obnovitelných zdrojů, ať se jedná o větrné, solární či vodní elektrárny nebo biomasu.

Výroba motoru 1.5 TGI evo bude zahájena již v letošním roce. Temperamentní přeplňovaný motor bude hospodárný, což dokládá předpokládaná průměrná spotřeba paliva 3,5 kg/100 km (CNG) v budoucím modelu Golf5/6 s dvouspojkovou převodovkou. Z toho vyplývá dojezd 490 km při pohonu na zemní plyn. Automatickým přechodem na spalování benzinu se dojezd prodlouží o dalších 190 km (všechny údaje platí pro kombinovaný cyklus EU). Navzdory mimořádné hospodárnosti nabízí tento motor dynamickou výkonovou charakteristiku s nejvyšším točivým momentem 200 N.m již od 1400 min-1 (do 4500 min-1).

Světová premiéra III: Vznětový motor 2.0 TDI (EA288 evo). Volkswagen představil ve Vídni také vznětový motor budoucnosti. Mimořádný potenciál tohoto druhu pohonu dokládají zcela nově vyvinuté motory 2.0 TDI řady EA288 evo. Volkswagen bude tyto čtyřválce TDI poprvé nabízet také v kombinaci s hybridními systémy. Již v první aplikaci bude motor EA288 evo součástí částečně hybridní soustavy s řemenem poháněným 12V generátorem s funkcí spouštěče. Částečně hybridní systém s lithium-iontovým akumulátorem snižuje spotřebu paliva a zvyšuje komfort. Nové motory TDI se vyznačují velmi nízkými emisemi ve všech provozních režimech a samozřejmě splňují aktuální i budoucí emisní normy v rámci zkušebních metodik WLTP/RDE. Nabídka bude zahrnovat varianty s výkonem od 100 kW/136 k do 150 kW/204 k. Značkou Volkswagen vyvinuté motory TDI naleznou poprvé uplatnění ve vozech Audi s motorem uloženým vpředu podélně. V budoucnosti budou nové jednotky TDI pohánět také vozy Volkswagen a dalších koncernových značek, používající modulární platformu MQB s motorem uloženým napříč.

Volkswagen zaujímá s řadou vznětových motorů EA288 evo vedoucí postavení v oblasti konstrukce tohoto druhu pohonu. Spalovací proces motorů na naftu byl nově koncipován, čímž bylo dosaženo zlepšení z hledisek hospodárnosti i tvorby emisí při spalování. Navíc došlo k výraznému zvýšení účinnosti motoru a zrychlení reakcí výfukového turbodmychadla. Komponenty systému dodatečného čištění výfukových plynů s filtrem pevných částic (DPF) a katalyzátorem SCR (přeměna oxidů dusíku procesem selektivní katalytické redukce) byly nově dimenzovány. Kromě toho se zvýšila jejich účinnost po celou dobu optimalizované životnosti. Motory pracují s nižšími třecími a tepelnými ztrátami. Snížena byla také jejich hmotnost. Volkswagen kromě toho snížil emise CO2 motorů EA288 evo v porovnání s předchozí generací až o 10 g/km. Díky těmto opatřením splňují nové jednotky TDI limity aktuálních emisních norem. Navzdory tomu se hodnoty výkonu a točivého momentu zvýšily až o 9 procent.

1) Metodika EU: Golf 1.5 TSI ACT BlueMotion (96 kW/130 k), spotřeba paliva v l/100 km: město 6,2/mimo město 4,0/kombinovaná 4,8; emise CO2 (kombinované) v g/km: 110; třída hospodárnosti: B.
2) Metodika EU: Golf 1.5 TSI ACT BlueMotion DSG (96 kW/130 k), spotřeba paliva v l/100 km: město 6,1/mimo město 4,1/kombinovaná 4,8; emise CO2 (kombinované) v g/km: 110; třída hospodárnosti: A.
3) Metodika EU: Golf Variant 1.5 TSI ACT BlueMotion (96 kW/130 k), spotřeba paliva v l/100 km: město 6,3/mimo město 4,1/kombinovaná 4,9; emise CO2 (kombinované) v g/km: 113; třída hospodárnosti: A.
4) Metodika EU: Golf Variant 1.5 TSI ACT BlueMotion DSG (96 kW/130 k), spotřeba paliva v l/100 km: město 6,1/mimo město 4,1/kombinovaná 4,8; emise CO2 (kombinované) v g/km: 110; třída hospodárnosti: A.
5) Všechny hodnoty spotřeby paliva, emisí, dojezdu a jízdních výkonů, uvedené v této tiskové zprávě, jsou předběžné. Údaje platí k dubnu 2018.
6) Prodej tohoto vozidla nebyl dosud zahájen, a nepodléhá proto směrnici 1999/94/ES.

Informace o značce Volkswagen: Nečekáme na budoucnost. Tvoříme ji.
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14 zemích. V roce 2017 vyrobil Volkswagen 6,23 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Golf, Tiguan, Jetta nebo Passat. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 198 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 7700 prodejců se 74 000 zaměstnanci. Volkswagen důsledně urychluje vývoj konstrukce automobilu. Elektrická mobilita, chytrá mobilita a digitální transformace značky jsou strategickými klíčovými tématy budoucnosti.

« Zpět na přehled všech tiskových zpráv

Praha, 16. března 2018 - Nejvýznamnější zákazníky Audi jsme pozvali do Špindlerova Mlýna, kde...

Praha, 15. února 2018 - Ostře zachytit na fotografii romantický výhled za soumraku nebo...

Praha, 12. února 2018 – Agentura AC&C Public Relations uspěla ve výběrovém řízení, jehož se...

Praha, 7. února 2018 - Odstartoval už osmý ročník T-Mobile Rozjezdů. Jako každý rok hledáme 42...

Praha, 1. února 2018 - Pro našeho klienta Porsche Česká republika, importéra značek Volkswagen,...

 

log action log apra 
 log icco
AC&C Public Relations je přední česká komunikační agentura, která je držitelem řady ocenění za PR. Byla založena v roce 1993 a od té doby dlouhodobě poskytuje služby největším domácím i nadnárodním společnostem. S některými z nich spolupracuje i více než deset let.

Hlavními obory AC&C jsou informační technologie, automobilový průmysl, doprava a logistika, FMCG či finanční a poradenské služby.

AC&C Public Relations disponuje týmem zkušených odborníků, v jejichž know-how se kombinuje dlouholetá praxe v poradenství v PR s dokonalou znalostí mediálního světa. 

© 2012 AC&C Public Relations, mapa stránek