Tiskové středisko

Volkswagen Zveřejněno: 27. 04. 2018

Soutěžní premiéra pro Polo GTI R5

  • Dvojitá zkouška ohněm: Polo GTI R5 oslaví premiéru v Rallye Španělsko
  • Homologace k 1. říjnu: delší testování pro zajištění vyzrálosti soutěžního vozu pro soukromé týmy

Praha, 27. dubna 2018 – Volkswagen poprvé nastoupí do ostré soutěže s vozem Polo GTI R5 v Rallye Španělsko (25. – 28. října 2018), která je pro debut ideální. Soutěžní vůz s výkonem 200 kW (272 k), koncipovaný pro nasazení soukromými týmy v soutěžích na celém světě – například v kategorii WRC 2, mistrovství Evropy v rallye nebo v národních mistrovstvích – zažije přitom svůj křest ohněm v nejvšestrannějším podniku mistrovství světa v rallye FIA. V Katalánsku se totiž pojede jak na asfaltu, tak i na šotolině.

Pro kompletní úpravu podvozku, brzd a mnoha dalších komponentů mají týmy k dispozici pouhých 75 minut. Rallye Španělsko je pro Volkswagen ideálním místem i z jiné perspektivy. Ve vrcholné kategorii mistrovství světa v rallye zůstala značka při všech čtyřech účastech s vozem Polo R WRC neporažena a v roce 2013 slavila první titul v hodnocení konstruktérů.

První ostrý start v Rallye Španělsko prověří schopnosti soutěžního vozu Polo GTI R5 na asfaltu i šotolině. Nový Volkswagen Polo GTI R5 při úspěšných testech na sněhu ve Švédsku.
„Rallye Španělsko je pro nás velmi dobrým místem,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Zde jsme s týmem slavili náš první titul mistra světa a na takové okamžiky se nezapomíná. A samozřejmě je Rallye Španělsko vzhledem ke střídání různých povrchů ideální k první skutečné zkoušce ohněm za ostrých soutěžních podmínek.“

Začátek nové éry v soutěžním sportu: Polo GTI R5 pro zákaznický sport

Volkswagen dosáhl za pouhé čtyři roky v mistrovství světa v rallye pozoruhodných výsledků – dvanáct titulů, 43 z 52 možných vítězství a 640 vítězství v rychlostních zkouškách. Volkswagen otvírá s vozem Polo GTI R5 novou kapitolu v soutěžním sportu, která má navázat na tehdejší úspěchy na jiné úrovni – v zákaznickém sportu. Debut ve Španělsku byl proto zvolen na základě pečlivého uvážení. Záměrem bylo také poskytnout inženýrům ještě více času pro dosažení optimální vyzrálosti vývoje celého automobilu. Původně na konec léta plánovaná homologace byla nyní posunuta o několik týdnů na 1. října 2018. „Testy samy o sobě probíhají dobře. Od jezdců, kteří testovali Polo GTI R5, dostáváme velmi dobrou zpětnou vazbu,“ vysvětluje Smeets. „Chceme však ještě změnit několik věcí, než dojde k finální homologaci vozu.“

A Gerard Jan de Jongh, technický vedoucí projektu Polo GTI R5 a dříve inženýr mistra světa Sébastiena Ogiera, k tomu dodává: „Zákaznické vozidlo musí dosáhnout ještě vyzrálejšího stavu vývoje než soutěžní vůz kategorie WRC při továrním nasazení. Po dokončené homologaci nemá již zákazník často možnost ještě něco dodatečně měnit nebo tak důkladně testovat. Proto hodláme věnovat více času na to, abychom od října dodávali našim zákazníkům technicky vyzrálé a rychlé Polo GTI R5.“

Informace o značce Volkswagen: Nečekáme na budoucnost. Tvoříme ji.
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14 zemích. V roce 2017 vyrobil Volkswagen 6,23 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Golf, Tiguan, Jetta nebo Passat. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 198 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 7700 prodejců se 74 000 zaměstnanci. Volkswagen důsledně urychluje vývoj konstrukce automobilu. Elektrická mobilita, chytrá mobilita a digitální transformace značky jsou strategickými klíčovými tématy budoucnosti.

« Zpět na přehled všech tiskových zpráv

Praha, 16. března 2018 - Nejvýznamnější zákazníky Audi jsme pozvali do Špindlerova Mlýna, kde...

Praha, 15. února 2018 - Ostře zachytit na fotografii romantický výhled za soumraku nebo...

Praha, 12. února 2018 – Agentura AC&C Public Relations uspěla ve výběrovém řízení, jehož se...

Praha, 7. února 2018 - Odstartoval už osmý ročník T-Mobile Rozjezdů. Jako každý rok hledáme 42...

Praha, 1. února 2018 - Pro našeho klienta Porsche Česká republika, importéra značek Volkswagen,...

 

log action log apra 
 log icco
AC&C Public Relations je přední česká komunikační agentura, která je držitelem řady ocenění za PR. Byla založena v roce 1993 a od té doby dlouhodobě poskytuje služby největším domácím i nadnárodním společnostem. S některými z nich spolupracuje i více než deset let.

Hlavními obory AC&C jsou informační technologie, automobilový průmysl, doprava a logistika, FMCG či finanční a poradenské služby.

AC&C Public Relations disponuje týmem zkušených odborníků, v jejichž know-how se kombinuje dlouholetá praxe v poradenství v PR s dokonalou znalostí mediálního světa. 

© 2012 AC&C Public Relations, mapa stránek