Tiskové středisko

Seat Zveřejněno: 11. 04. 2018

SEAT bude vyvíjet techniku CNG

  • „Technické centrum SEAT bude vyvíjet techniku pohonu na CNG pro celý koncern Volkswagen
  • Náklady na palivo jsou při provozu na CNG o 55 % nižší než u benzinu a o 30 % nižší než u nafty

Praha, 11/04/2018 – Předseda představenstva společnosti SEAT dnes ráno slavnostně zahájil 6. kongres GASNAM v Madridu.

Luca de Meo během svého úvodního projevu ujistil, že „využívání zemního plynu pro automobilovou dopravu má velký obchodní potenciál jak pro automobilový průmysl, tak i pro samotné plynárenství“.

SEAT zaujal v rámci strategie koncernu Volkswagen postavení referenční značky v oblasti pohonu na stlačený zemní plyn CNG (Compressed Natural Gas). Předseda představenstva společnosti SEAT oznámil, že Technické centrum SEAT, které zaměstnává více než 1000 inženýrů, bude vyvíjet techniku pohonu na CNG pro celý koncern Volkswagen. „Chceme, aby to byla technika ‚made in Spain‘, chceme být průkopníci a jsme si jisti, že toho dosáhneme,“ řekl.

De Meo definoval tento zdroj energie jako „trvale udržitelnou, ziskovou alternativu tradičních paliv a elektricky poháněných vozidel“. Zdůraznil také, že zákazníci požadují u elektromobilů delší dojezd, možnost nabíjení v práci nebo doma a krátké doby nabíjení. „Stručně řečeno chtějí proces, který je snadný a ekonomicky výhodný.“

„Výhodou techniky CNG je skutečnost, že již existuje“, což znamená, že „nejsou zapotřebí žádné velké investice a lze ji v širokém měřítku nabízet zákazníkům“, řekl de Meo. Mezi její hlavní výhody patří rychlé a čisté doplňování paliva i cena vozidel, která je srovnatelná s automobily na benzin nebo naftu. Z toho důvodu „není CNG pouhou překlenovací technikou, ale skutečnou dlouhodobou alternativou“.

Luca de Meo ve svém proslovu před nejvyššími představiteli plynárenského průmyslu zdůraznil, že tato vozidla mají dvě výhody s předponou EKO, a to EKOlogičnost a EKOnomickou výhodnost, protože na Zemi je dostatek zásob zemního plynu na stovky let.

Naznačil také, že kdyby byl ve Španělsku registrován jeden milion lehkých vozidel na CNG, nebylo by vypouštěno do atmosféry 1,2 tuny CO2 za rok, což je ekvivalent lesa vysázeného na ploše Madridu. „Kromě toho by každý řidič ušetřil 700
až 1000 eur ročně.“

„Tyto osobní automobily, lehké užitkové vozy i nákladní vozidla nevyžadují žádný další technický vývoj, jsou spolehlivá, bezpečná, nákladově mimořádně konkurenceschopná, komfortní a velmi praktická. Mají delší dojezd než jiné alternativy a jejich používání je vhodnější v porovnání s ostatními technologiemi, ať se jedná o jízdu po městě nebo pravidelné dojíždění na střední či dlouhé vzdálenosti,“ zdůraznil de Meo.

Luca de Meo se také zmínil o dalších výhodách. Pro vozidla na CNG například neplatí omezení dopravy v obdobích nadměrného znečištění ovzduší. Doplnění paliva je rychlé a trvá přibližně tři minuty. Zemní plyn jako palivo je navíc ekonomicky velmi výhodný, protože přináší úspory ve výši 55 % v porovnání s benzinem a 30 % v porovnání s naftou.

Co se týče vzájemné spolupráce na vývoji této techniky, předseda představenstva společnosti SEAT také zdůraznil, že budoucnost CNG zahrnuje „spolupráci konkurentů, institucí a dalších společností na vytvoření ekosystému, aby mohlo být CNG alternativou elektrifikace“.

SEAT, etalon v oblasti CNG
SEAT se zaměřil na CNG představením modelů Mii, Leon TGI a Ibiza s cílem „stát se etalonem mezi značkami v oblasti vozidel na zemní plyn, bioplyn a budoucí syntetická paliva“. SEAT má v Evropě i v rámci koncernu Volkswagen nejširší portfolio modelů na CNG. Na konci roku 2018 představí SEAT upravenou verzi modelu Arona jako jediné SUV na světě s pohonem na CNG.

V dosavadním průběhu letošního roku vzrostl počet registrovaných vozidel s pohonem na stlačený zemní plyn desetinásobně a do roku 2030 se očekává, že jen po španělských silnicích bude jezdit jeden milion vozidel s pohonem na zemní plyn.

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 80 % svých vozidel a působí ve více než 80 zemích. V roce 2017 dosáhl SEAT zisku po zdanění 281 milionů eur a na celém světě prodal téměř 470 000 vozidel.

Skupina SEAT zaměstnává více než 14 700 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza, Leon a Arona. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. SEAT již vybavuje své modely nejmodernější technikou z oblasti konektivity a v současnosti uskutečňuje proces kompletní digitalizace, zaměřený na podporu mobility budoucnosti.

Kontakt pro média:
AC&C Public Relations s.r.o.
Zorka Mašková
Key Account Manager
Tel.: +420 736 751 151
Mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Porsche Česká republika s.r.o.
Filip Stoulil
Koordinátor marketingu a prodeje SEAT
Tel.: +420 739 546 542
Mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

www.seat.cz
http://seat-mediacenter.com

« Zpět na přehled všech tiskových zpráv

Praha, 16. března 2018 - Nejvýznamnější zákazníky Audi jsme pozvali do Špindlerova Mlýna, kde...

Praha, 15. února 2018 - Ostře zachytit na fotografii romantický výhled za soumraku nebo...

Praha, 12. února 2018 – Agentura AC&C Public Relations uspěla ve výběrovém řízení, jehož se...

Praha, 7. února 2018 - Odstartoval už osmý ročník T-Mobile Rozjezdů. Jako každý rok hledáme 42...

Praha, 1. února 2018 - Pro našeho klienta Porsche Česká republika, importéra značek Volkswagen,...

 

log action log apra 
 log icco
AC&C Public Relations je přední česká komunikační agentura, která je držitelem řady ocenění za PR. Byla založena v roce 1993 a od té doby dlouhodobě poskytuje služby největším domácím i nadnárodním společnostem. S některými z nich spolupracuje i více než deset let.

Hlavními obory AC&C jsou informační technologie, automobilový průmysl, doprava a logistika, FMCG či finanční a poradenské služby.

AC&C Public Relations disponuje týmem zkušených odborníků, v jejichž know-how se kombinuje dlouholetá praxe v poradenství v PR s dokonalou znalostí mediálního světa. 

© 2012 AC&C Public Relations, mapa stránek