Tiskové středisko

Bridgestone Zveřejněno: 06. 02. 2018

Bridgestone zvyšuje požadavky na trvale udržitelné zásobování a zavádí nová pravidla pro dodavatele a partnery


Bridgestone Corporation (Bridgestone), největší společnost na světě, vyrábějící pneumatiky a gumárenské produkty, zavádí nová globální pravidla pro trvale udržitelné zásobování, která umožní výběr kompetentních dodavatelů a podporu osvědčených metod. Nová pravidla poslouží také jako komunikační a optimalizační nástroj v příslušném průmyslovém odvětví. Pravidla odrážejí úsilí společnosti Bridgestone nastavit zásobování tak, aby bylo dosahováno dlouhodobých ekologických, sociálních a ekonomických cílů a přínosů. Pravidla platí pro veškerý nákup materiálu a služeb i pro všechny dodavatele v globál

„Naše nová pravidla jsou zásadním krokem v uskutečňování globálních cílů společnosti Bridgestone Group v oblasti společenské odpovědnosti definovaných programem ‚Our Way to Serve‘, který poskytuje rámec pro naše podnikání, vývoj produktů a vzájemnou interakci se zákazníky a komunitami,“ řekl Masaaki Tsuya, předseda představenstva a jednatel společnosti Bridgestone Corporation. „Jsme si vědomi naší odpovědnosti i toho, že dokážeme uskutečňovat změny a měnit k lepšímu způsoby, jimiž náš průmysl vstupuje do interakce s životním prostředím a komunitami na celém světě. Očekáváme, že naši dodavatelé a partneři budou s námi spolupracovat na budování trvale udržitelných dodavatelských řetězců, realizaci cílů, která vyžaduje neutuchající úsilí a spolupráci všech zúčastněných stran v našem odvětví, včetně komunikace s různými skupinami, abychom vytvořili širší povědomí veřejnosti.“

Nová pravidla vycházejí z programu „Our Way to Serve“ společnosti Bridgestone a odpovídají jejímu cíli používat „100% trvale udržitelné materiály*“ ve svých produktech, který je součástí dlouhodobé vize pro rok 2050 a vzdálenější budoucnost. Pravidla kombinují dosavadní směrnice společnosti v jediném dokumentu, který stanovuje minimální požadavky pro obchodní vztahy se společností Bridgestone, jakož i preferované metody a postupy, jež mohou přispět k rychlejší realizaci trvale udržitelných dodavatelských řetězců. Bridgestone je velkým zpracovatelem přírodního kaučuku a jeho nová pravidla definují očekávání společnosti Bridgestone ohledně řešení zásadních problémů v rámci komplexního globálního řetězce pro dodávky přírodního kaučuku. Rozsáhlý dokument s pravidly se zaměřuje na čtyři hlavní oblasti:

  • Transparentnost – včetně zpětné dohledatelnosti a dobrého řízení společnosti;
  • Soulad s předpisy – dodržování zákonů a směrnic v zemích a regionech, v nichž Bridgestone podniká;
  • Kvalita, náklady a dodávky + inovace – zajištění včasných dodávek materiálů a služeb vysoké kvality za rozumné náklady, při současném vývoji inovativních technologií, které přispívají k vylepšení života napříč globálními komunitami;
  • Metody trvale udržitelného zásobování – zavedení ekologicky zodpovědného zásobování, jako např. dodržování ekologických zákonů a směrnic, respektování lidských práv, ohleduplné používání vody, půdy a ochrana životního prostředí, prevence zdraví, bezpečnostní opatření a odolnost vůči vlivům přírodních katastrof.

Bridgestone si při přípravě konečné podoby pravidel vyžádal názory externích zúčastněných stran, včetně mezinárodních konzultantů, nevládních organizací (NGO), dodavatelů materiálů, farmářů, dodávajících přírodní kaučuk, a nejdůležitějších zákazníků, aby byla zaručena úplnost pravidel i jejich soulad s průmyslovými standardy a osvědčenými metodami. Zároveň byl sestaven efektivní plán implementace a komunikace.

Pravidla, dostupná ve 12 jazycích, budou implementována, řízena a uplatňována regionálně. Bridgestone se v bezprostředním prvním kroku zaměří především na úzkou spolupráci se svými zaměstnanci, dodavateli a zákazníky i dalšími odborníky na implementaci pravidel. Během nadcházejících 18 měsíců bude Bridgestone spolupracovat se svými dodavateli a partnery, aby bylo zaručeno, že pravidla obdrželi a rozumí jim. Po přijetí pravidel obdrží dodavatelé dotazník. Bridgestone aktuálně připravuje dodatečné hodnocení dodavatelů z hlediska zpětné dohledatelnosti původu přírodního kaučuku a bude spolupracovat s ostatními podniky v odvětví i kvalifikovanými odborníky na podpoře nepřetržitého monitorování dodržování pravidel ze strany dodavatelů.

Bridgestone bude spolupracovat s dalšími externími zúčastněnými stranami, včetně univerzit, průmyslových svazů a nevládních organizací (NGO), na nepřetržitém vyhodnocování odezvy, které bude cenné pro přijímání následných opatření a úprav pravidel.

Více informací o globálních pravidlech trvale udržitelného zásobování a cílů společnosti Bridgestone v oblasti CSR naleznete:

  • na globálních webových stránkách společnosti Bridgestone Trvale udržitelné zásobování s podrobnějšími informacemi a přístupem k pravidlům
  • na speciálních webových stránkách společnosti Bridgestone : „Our Way to Serve“ a CSR s všeobecnými informacemi
  • ve Zprávě Bridgestone o trvalé udržitelnosti 2016 s podrobnějšími informacemi o aktivitách v oblasti trvalé udržitelnosti
  • ve zprávách o úspěších společnosti Bridgestone v soutěžích a hodnoceních v oblasti trvalé udržitelnosti, např. „Dow Jones Sustainability World Index (DJSI World)“.

*Bridgestone Group definuje trvale udržitelné materiály jako materiály, které „1) pocházejí ze zdrojů se zaručenými nepřetržitými zásobami, 2) lze dlouhodobě používat v rámci našeho podnikání, a 3) mají malý vliv na životní prostředí a společnost po celou dobu životního cyklu od jeho pořízení až po likvidaci.“

Kontakt pro média:

AC&C Public Relations s.r.o. – Zorka Mašková: Tel.: 220 515 314, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Bridgestone Europe

Bridgestone Europe NV/SA s evropskou centrálou v belgickém Bruselu je klíčovou divizí Bridgestone Corporation, největší společnosti na světě v odvětví výroby pneumatik a gumárenských produktů na světě, se sídlem v Tokiu. V Evropě Bridgestone provozuje vývojové a výzkumné centrum, 8 továren a má zastoupení ve více než 30 zemích s celkem 12 500 zaměstnanci. Pneumatiky vyvíjené a vyráběné v Evropě jsou rovněž exportovány mimo evropské teritorium.

V České republice působí Bridgestone od roku 1994 a dodává sem kompletní řadu osobních, nákladních, motocyklových, zemědělských a stavebních pneumatik značek Bridgestone, Firestone, Dayton a First Stop. Sídlo společnosti je v Praze.

Více informací pro média na www.bridgestonenewsroom.eu

« Zpět na přehled všech tiskových zpráv

Praha, 12. února 2018 – Agentura AC&C Public Relations uspěla ve výběrovém řízení, jehož se...

Praha, 7. února 2018 - Odstartoval už osmý ročník T-Mobile Rozjezdů. Jako každý rok hledáme 42...

Praha, 1. února 2018 - Pro našeho klienta Porsche Česká republika, importéra značek Volkswagen,...

Praha, 25. ledna 2018 - Spolu s klientem Volkswagen osobní vozy jsme v národní premiéře...

Praha, 5. ledna 2018 - Naše agentura uspěla ve výběrovém řízení, jehož se zúčastnilo celkem...

 

log action log apra 
 log icco
AC&C Public Relations je přední česká komunikační agentura, která je držitelem řady ocenění za PR. Byla založena v roce 1993 a od té doby dlouhodobě poskytuje služby největším domácím i nadnárodním společnostem. S některými z nich spolupracuje i více než deset let.

Hlavními obory AC&C jsou informační technologie, automobilový průmysl, doprava a logistika, FMCG či finanční a poradenské služby.

AC&C Public Relations disponuje týmem zkušených odborníků, v jejichž know-how se kombinuje dlouholetá praxe v poradenství v PR s dokonalou znalostí mediálního světa. 

© 2012 AC&C Public Relations, mapa stránek