Krizová komunikace

j klima 2Jan Klíma

Dnes už je poměrně rozšířenou praxí, že firmy mají připravený manuál, podle něhož postupují v případě, když dojde na krizovou situaci a společnost se ocitne pod nepřátelským tlakem médií.

Může se to stát i firmám, které nikdy žádné potíže neměly. Pro management, jenž se musí prioritně věnovat řešení příčin a odvracení důsledků oné krize, není v tu chvíli lehké najít čas a často i správná slova, která by měla být předána vně či dovnitř firmy. V takovém případě více než kdy jindy potřebujete spolehlivého partnera a poradce v této oblasti. Hledat jej ale až ve chvíli, kdy teče do bot, je pozdě. 

V dobře fungující společnosti by mělo existovat něco, co by se dalo nazvat krizovou prevencí. Měl by existovat krizový plán, jak postupovat, a z něho odvozený již zmíněný manuál. Na obojím by se měly podílet společně firma-klient a PR agentura, která v případě problémů sehraje mimořádně významnou roli. Podílí se na formulaci stanovisek k problému, zajišťuje nepřetržitý transfer informací ať už uvnitř firmy nebo vně, komunikuje s novináři a dalšími cílovými skupinami, monitoruje média, vyhodnocuje situaci a podle ní modifikuje další postup. Je-li potřeba, školí management, jak má vystupovat. Prostě všemi způsoby se snaží minimalizovat škody.

V AC&C Public Relations jsme měli zatím štěstí na klienty, kteří byli dobře připraveni, a když se komunikační krize vyskytla, větší problémy nezpůsobila. Není to samozřejmost. Řízení krizové komunikace vyžaduje silné know-how, dlouhodobou a konzistentní firemní komunikaci ale také chladnou hlavu a odvahu pro rychlá a rozhodná řešení. Nikomu stav krizové komunikace nepřejeme, ale pokud by nastal, my jsme připraveni.

Praha, 13. července 2016 – Pro Garanční systém finančního trhu (dříve Fond pojištění vkladů)...

Praha, 28. června - I v letošním roce proběhlo neformální setkání Hypoteční banky s novináři,...

Letos se v nejprestižnější české oborové soutěži utkalo 310 přihlášek. Nejlépe z klání vyšla...

Praha -Průhonice, 9. června 2017 - V okolí Průhonic to první červnový čtvrtek pořádně vřelo:...

V Praze, 5. června 2017 – První červnový víkend byl ve znamení 104. ročníku Primátorek. Značka...

 

log action log apra 
 log icco
AC&C Public Relations is a leading Czech communication consultancy, holder of many PR awards. Consultancy was established in 1993 and since then has provided services to the largest domestic and multinational companies, working with them in long-term relationships. The mutual cooperation lasts for more than ten years with many of them.

AC&C's main fields of expertise include information technologies, automobile industry, transport and logistics, FMCG, and financial and consulting services.

AC&C Public Relations' team of experienced experts holds know-how combining many years of PR consulting with a thorough knowledge of the media world.

© 2012 AC&C Public Relations, mapa stránek